مردادماه ۹۱؛ کارگاه‌های آموزشی آشنایی با تجهیزات آزمایشگاهی

دو کارگاه آموزشی «طیف‌سنج جرمی» و «طیف‌سنج جذب اتمی» در روزهای سوم تا ۱۱ مردادماه سال جاری،‌ به همت شرکت کیمیا شنگرف پارس برگزار می‌شوند. از جمله اهداف برگزاری این کارگاه‌های آموزشی می‌توان به ارتقای سطح دانش کارشناسان دستگاه‌های آزمایشگاهی فناوری نانو و استفاده صحیح از آن‌ها در فعالیت‌های پژوهشی‌ اشاره کرد.

دو کارگاه آموزشی با عنوان «طیف‌سنج جرمی» و «طیف‌سنج جذب اتمی» در روزهای سوم تا ۱۱ مردادماه سال جاری،‌ به همت شرکت کیمیا شنگرف پارس برگزار می‌شوند. از جمله اهداف برگزاری این کارگاه‌های آموزشی می‌توان به ارتقای سطح دانش کارشناسان دستگاه‌های آزمایشگاهی فناوری نانو و استفاده صحیح از آن‌ها در انجام پروژه‌های تحقیقاتی اشاره داشت.

 

عناوین، سرفصل‌ها و زمان برگزاری هریک از کارگاه‌های آموزشی که بوسیله مهندس پرویز سلیمانی و مهندس کامران عشقی ارائه می‌شود، به شرح زیر است:

 

• طیف‌سنجی جرمی؛ سوم و چهارم مردادماه 

آشنایی با تئوری طیف‌سنجی جرمی؛ شرح اجزای دستگاه طیف‌سنجی جرمی؛ روش‌های مختلف یونیزاسیون (EL و CL)؛ انواع طیف‌سنج‌های جرمی (قطاع مغناطیسی،‌ چهارقطبی و تله یونی)؛‌ تکنیک‌های خلاء؛ نکات کلیدی جهت گرفتن طیف جرمی؛ عیب‌یابی و نگهداری.

 

• طیف‌سنجی جذب اتمی؛ ۱۰ و ۱۱ مردادماه

آشنایی با تئوری جذب اتمی؛ سیستم‌های اپتیکی؛ روش‌های معرفی نمونه؛ اندازه‌گیری عناصر به روش شعله؛ کوره و تولید بخار؛ روش‌های استخراج و آماده‌سازی نمونه؛ روش‌های کمی؛‌ محاسبات حد تشخیص و عیب‌یابی.

 

کارشناسان دستگاه‌های آزمایشگاهی و سایر علاقمندان می‌توانند تا یک روز پیش از برگزاری هر یک از کارگاه‌های آموزشی نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. گفتنی است دانشجویان به هنگام ثبت‌نام از ۲۵ درصد تخفیف برخوردار خواهند شد.

 

لازم بذکر است، به شرکت کنندگان در هر یک از کارگاه‌های آموزشی گواهی حضور از سوی شرکت برگزار کننده اعطا خواهد شد. علاقمندان به شرکت در هر یک از کارگاه‌های آموزشی فوق می‌توانند بمنظور ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر، با شماره تلفن ۸۸۰۴۴۳۰۰ تماس حاصل کنند.