رهبر انقلاب، پیشرفت در نانو را از واقعیت‌های کشور دانستند

مقام معظم رهبری در بیاناتی که روز سوم مردادماه در جمع مسئولان و کارگزاران نظام داشتند، پیشرفت در بعضى از دانش‌هاى مهم و انحصارى و منحصربه‌فرد، ازجمله نانو را ازجمله واقعیت های نظام جمهورى اسلامى دانستند.

رهبر انقلاب، پیشرفت در نانو را از وقعیت‌های نظام جمهورى اسلامى دانستند

مقام معظم رهبری در بیاناتی که روز سوم مردادماه در جمع مسئولان و کارگزاران نظام داشتند، پیشرفت در بعضى از دانش‌هاى مهم و انحصارى و منحصربه‌فرد، ازجمله نانو را ازجمله واقعیت های نظام جمهورى اسلامى دانستند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، آرمانگرایی همراه با واقع‌بینی را رمز حرکت پیشرو ملت و نظام اسلامی در ۳۲ سال اخیر برشمردند و با تأکید بر توانایی‌ها و ظرفیت‌های تعیین کننده ملت و نظام اسلامی ،به تشریح ضرورت‌ها و بایدها و نبایدهای مقابله با چالش‌های پیچیده دشمن پرداختند.

ایشان در این زمینه بیان داشتند:” واقعیت‌هائى وجود دارد که اگر ما این واقعیت‌ها را در محاسبات خودمان نیاوریم، قطعاً در قضاوت اشتباه خواهیم کرد؛ در انتخاب راه هم اشتباه خواهیم کرد…. ما وقتى که می‌خواهیم آرمان‌گرائىِ همراه با واقع‌بینى داشته باشیم – یعنى واقعیت‌ها را ببینیم، بر اساس واقعیت‌ها حرکت خودمان را تنظیم کنیم – باید توجه کنیم که به لغزش‌هائى که در اینجا ممکن است پیش بیاید، دچار نشویم. لغزش‌گاه‌هائى وجود دارد. یک لغزش‌گاه، واقعیتْ‌پندارى است؛ چیزهائى را که واقعیت ندارد، انسان واقعیت تصور کند. دشمنانى که جبهه‌اى را در مقابل کشور ما، ملت ما، انقلاب ما تشکیل دادند، سعى می‌کنند واقعیت‌سازى کنند، واقعیت‌نمائى کنند، یک چیزهائى را به عنوان واقعیت‌هاى مسلّم در نظر ما جلوه‌گر کنند؛ در حالى که واقعیت‌ها آنها نیست. باید مواظب باشیم درگیر و دچار واقعیت‌سازى‌هاى خلاف واقع نشویم. “

ایشان واقعیت‌های کشور را امیدبخش دانسته فرمودند:” ملاحظه‌ى این واقعیت‌ها، با قضاوتى که بنده در این مسئله پیش خودم دارم، بسیار امیدبخش است. وقتى ما واقعیت‌ها را کنار هم می‌گذاریم، اینها را ملاحظه می‌کنیم؛ احساس می‌کنیم که راه ملت ایران به سوى آرمان‌هاى بلند، یک راهِ گشوده است. این راه، چالش دارد؛ اما راه باز است، بن‌بست وجود ندارد.”

مقام معظم رهبری در تشریح برخی از واقعیت‌های نظام جمهورى اسلامى به پیشرفت در دانش‌هاى پیچیده اشاره کردند و بیان داشتند: “در حوزه‌ى بعضى از دانش‌هاى مهم و انحصارى و منحصربه‌فرد – در لیزر، در نانو، در سلول‌هاى بنیادى، در صنعت هسته‌اى – کشور رتبه پیدا کرده. ”

ایشان این پیشرفت‌ها را نمونه‌هایی از الگوسازى در دنیاى اسلام دانستند و فرمودند:” اینها الگوسازى در دنیاى اسلام است؛ این یک واقعیتى است. ما متوقف نماندیم، ما دائم پیش رفتیم. نظام جمهورى اسلامى با همه‌ى این تهدیدهائى که وجود داشته است – از قبیل تحریم و غیرتحریم و تهدید و کارهاى گوناگونِ پیچیده‌ى امنیتى و سیاسى و غیره – این پیشرفت‌ها را داشته است. این هم یک واقعیت است؛ این هم تحلیل نیست؛ این هم محسوساتى است که جلوى چشم همه‌ى ماست. شما مسئولین محترم هم بهتر از آحاد مردم اینها را می‌دانید.”

برای مشاهده متن کامل بیانات مقام معظم رهبری در این دیدار، اینجا را کلیک کنید. .