شرکت نانومرک برنده جایزه نوآوری شد

شرکت نانومرک از عرضه‌کنندگان جهانی مواد مهندسی پیشرفته مبتنی بر فناوری‌نانو، از طرف انجمن تجاری‌سازی کسب و کار فناوری‌نانو به عنوان برنده جایزه نوآوری سال ۲۰۱۲ برگزیده شده است.


شرکت نانومرک (NanoMech) از عرضه‌کنندگان جهانی مواد مهندسی پیشرفته مبتنی بر فناوری‌نانو، از طرف انجمن تجاری‌سازی کسب و کار فناوری‌نانو (NanoBCA) به عنوان برنده جایزه نوآوری سال ۲۰۱۲ برگزیده شده است.

 

این شرکت که در سال ۲۰۰۲ میلادی تاسیس شده است، دارای پتنت‌های متعددی در زمینه محصولات مبتنی بر فناوری‌نانو در حوزه‌های انرژی و روغن‌سازی، ساخت، ماشین‌آلات و دفاعی است.

 

دکتر آجای ماش (Ajay P. Malshe) از محققان شرکت نانومرک، در زمینه پلت‌فورم دو محصول مبتنی بر فناوری‌نانوی این شرکت که در سال ۲۰۱۲ میلادی معرفی شده‌اند، توضیحاتی ارائه کرد.

 TriboTuff یک روغن صنعتی است که استهلاک خودروها، ماشین‌آلات، تجهیزات و شیرآلات را کاهش داده و می‌تواند اصطکاک را تا سطح صفر کاهش دهد. عملکرد ضداصطکاکی این محصولات منجر به صرفه‌جویی چشمگیری در مصرف انرژی می‌گردد. دومین پلت‌فورم با عنوان TuffTek دربرگیرنده قطعات پوششی است که از سرامیک‌ها، فلزات و کاربیدها ساخته می‌شوند.

پوشش‌های TuffTek مبتنی بر فناوری نانو، از سطوح مختلف در برابر قطعات ساخته شده از مواد طبیعی محافظت کرده و بنابراین باعث افزایش طول عمر آنها شده و همزمان عملکرد آنها را نیز ارتقا می‌دهد.

 

NanoBCA یکی از سازمان‌های تجاری پیشگام در زمینه صنعت نانو بوده که در زمینه بهبود و تجاری‌سازی فناوری‌نانو فعالیت می‌کند. دلیل انتخاب شرکت مرک به عنوان برنده جایزه نوآوری سال، تولید محصولات بازار محور توسط این شرکت بوده که دارای اثرات گسترده‌ای بر حوزه‌های ساخت و انرژی هستند.