نمایش فرصت‌های فناوری نانو در نمایشگاه صنعت ساختمان

ستاد توسعه فناوری نانو با حضور در دوازدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان که در روزهای پایانی شهریورماه سال جاری برگزار شد، ضمن تعامل با صنعتگران،‌ به معرفی کاربردهای فناوری نانو در صنعت ساختمان و فعالیت‌های صورت گرفته در این حوزه پرداخت. در طول مدت برگزاری نمایشگاه، بیش از ۵۰ درخواست مشارکت از سوی بازدیدکنندگان به غرفه ستاد نانو ارائه شد.

ستاد توسعه فناوری نانو با حضور در دوازدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان که در روزهای پایانی شهریورماه سال جاری برگزار شد، ضمن تعامل با صنعتگران،‌ به معرفی کاربردهای فناوری نانو در صنعت ساختمان و فعالیت‌های صورت گرفته در این حوزه پرداخت.

 

صنعتگران و فعالان عرصه صنعت ساختمان با بازدید از غرفه ستاد نانو،‌ از مزایا و کاربردهای فناوری نانو در این صنعت استقبال کردند به گونه‌ای که در طول مدت برگزاری نمایشگاه، بیش از ۵۰ درخواست مشارکت از سوی بازدیدکنندگان به غرفه ستاد نانو ارائه شد که عمده درخواست‌های ارائه‌شده مرتبط با کاربرد فناوری نانو در مقاوم‌سازی سازه‌ها با نانوذرات، عایق‌ها و پوشش‌های حرارت و رطوبت و پوشش‌‌های ضد آب و لک بوده است.

 

شایان ذکر است در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی ساختمان، علاوه بر ایران، بیش از ۲۴ کشور جهان از جمله آلمان، امریکا، فرانسه، انگلستان، اسپانیا، ترکیه، ایتالیا، کره جنوبی، چین، اتریش، مالزی، عراق، ژاپن، هنگ‌کنگ و سوئد به ارائه دستاوردهای خود در صنعت ساختمان پرداختند.

 

دوازدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان در روزهای ۲۵ تا ۲۸شهریورماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

 

گفتنی است،‌ ستاد نانو،‌ در راستای توسعه کاربردهای فناوری نانو در بخش‌ها و صنایع مرتبط و معرفی پیشرفت‌ها و توانمندی‌های ایران در زمینه فناوری نانو به مخاطبان داخل و خارج کشور، حضور در نمایشگاه‌های تخصصی داخلی و بین‌المللی با موضوعات مرتبط را در دستور کار خود قرار داده است. از دیگر نمایشگاه‌های تخصصی که ستاد نانو در سال ۱۳۹۱ با حضور در آنها به معرفی کاربردهای فناوری نانو در صنایع مختلف پرداخته است می‌توان به هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت،‌ گاز، پالایش و پتروشیمی اشاره کرد.