طرح‌های تولیدی فناوری‌نانو در پزشکی فراخوانده شدند

طرح‌های تولیدی دارای دانش فنی نانوفناوری پزشکی به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی فراخوانده شدند. طرح‌های مورد تایید شبکه نانوفناوری پزشکی مورد حمایت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت قرار خواهند گرفت.


طرح‌های تولیدی دارای دانش فنی نانوفناوری پزشکی به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی فراخوانده شدند.

 

شبکه فناوری نانوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای اولویت‌های سند راهبردی فناوری‌نانو پزشکی کشور، فراخوانی به منظور جمع‌آوری طرح‌های تولیدی فرآورده‌های دارای دانش فنی مبتنی بر فناوری‌نانو در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌های مزمن و صعب‌العلاج، منتشر کرده است.

 

گفتنی است در این فراخوان آمده است، طرح‌های مورد تایید شبکه نانوفناوری پزشکی مورد حمایت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت قرار خواهند گرفت. (طرح‌هایی که مربوط به بیماری‌های مزمن و صعب العلاجی باشند که شیوع بیشتری داشته و یا هزینه بیشتری را بر کشور تحمیل کنند؛ در اولویت حمایت قرار دارند.)

 

شایان ذکر است طرح‌های ارسالی علاوه بر دانش فنی، می‌بایست جنبه تولیدی داشته و توجیه اقتصادی تولید نیمه‌صنعتی و یا صنعتی را در زمینه مرتبط دارا باشند.

 

نکات الزامی در مورد طرح‌‌ها به قرار زیر اعلام شده است:

• منجر به کسب، انتقال و یا توسعه دانش فنی در داخل کشور شود؛

• منجر به تولید محصول قابل استفاده در نظام سلامت شود؛

• اجرای طرح منجر به همکاری کامل بین صنعت و دانشگاه شود (با اولویت تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان)؛ و

• دارای قابلیت اخذ استانداردهای لازم ملی و بین‌المللی باشد.

 

تمامی متقاضیان دانشگاهی و علمی در بخش‌های خصوصی (شرکت‌ها، مؤسسات علمی-تحقیقاتی و…) و دولتی (دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی، مراکز رشد و…) که دارای طرح در زمینه این فراخوان هستند، فرصت دارند تا پایان وقت اداری روز ۳۰ مهرماه سال جاری مدارک خود را تکمیل و به دبیرخانه شبکه ارسال کنند.

 

علاقمندان می‌توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مدارک مورد نیاز برای شرکت در فراخوان به پایگاه اینترنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مراجعه کنند.