دکتر سلطانخواه: اکنون زمان توجه به صادارت محصولات نانو است

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با حضور در مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو، ضمن رو به رشد خواندن توسعه علم و فناوری در کشور، توجه به تولید و صادرات محصولات مبتنی بر فناوری بخصوص فناوری نانو را مهم دانست.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با حضور در مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو، ضمن رو به رشد خواندن توسعه علم و فناوری در کشور، توجه به امر تولید و صادرات محصولات مبتنی بر فناوری بخصوص فناوری نانو را مهم دانست.

 

دکتر نسرین سلطانخواه، نگاهی جامع به توسعه علم و فناوری را لازمه تحقق دستیابی به نوآوری دانست و گفت: «طی سال‌های اخیر بازیگران جدیدی در عرصه علم و فناوری حضور پیدا کردند، همانند ستادهای فناوری، شرکت‌های دانش‌بنیان و طرح‌های فناوری، که اینها در کنار تمام بخش‌های اقتصادی، تولیدی و صنعتی قرار می‌گیرند و باید همگی در مسیر شکوفایی تولید دانش‌بنیان ایفای نقش کنند.»

 

دکتر سلطانخواه در ادامه گفت: «معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای آنکه نگاهی گسترده و جامع در هر حوزه از فناوری داشته باشد باید تلاش کند، ساختارهای فرا ستادی را برای برنامه‌ریزی و هماهنگی چرخه علم تا بازار، با درگیر کردن همه اصحاب تدوین کند.»

 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برنامه‌ریزی را لازمه دست‌یابی به نوآوری خواند و گفت: «دست‌یابی به علم خودبخود امکان‌پذیر است اما نوآوری چنین نیست. این امر نیاز به برنامه‌ریزی دارد. برای همین لازم است ستادهای ما تمام بسترها را فراهم کنند. ستاد نانو می‌تواند الگوی مناسبی برای باقی ستادهای فناوری باشد چرا که از بحث ایده، ترویج و عمومی‌سازی تا جایی‌که دستاورد به بازار می‌رسد را پیگیری کرده است و در این جشنواره شاهد کنار هم بودن تمام این اجزا هستیم.»

 

وی در پایان با اعلام اینکه باید تولید و صادرات محصولات مبتنی بر فناوری بخصوص فناوری نانو مورد توجه قرارگیرد بیان کرد: «اگر از محصولات مبتنی بر فناوری نانو حمایت شود و همچنین از ورود مواد اولیه خامی که به تولید داخلی این محصولات ضربه می‌زند جلوگیری شود فضا برای رشد و توسعه این شرکت‌ها به داخل فراهم می‌شود.»