سطوح ساختمانی با فناوری نانو ضد آب می‌شوند

آب‌بند‌سازی و محافظت طیف عظیمی از سطوح ساختمانی و صنعتی یکی از دغدغه‌های مراکز ساختمانی به شمار می‌رود. شرکت نیلی‌فام با حضور در بخش ساختمان پنجمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو مایعی بر پایه آب ارائه داده است که این مشکل را برطرف می‌کند.


آب‌بند‌سازی و محافظت طیف عظیمی از سطوح ساختمانی و صنعتی یکی از دغدغه‌های مراکز ساختمانی به شمار می‌رود. شرکت نیلی‌فام با حضور در بخش ساختمان پنجمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو مایعی بر پایه آب ارائه داده که این مشکل را برطرف کرده است.

 

از آنجاییکه ویسکوزیته این محصول بسیار شبیه به آب است، به راحتی می‌تواند به منافذ مویینه‌ای که مواد پلیمری یا الاستومری راهی در آن ندارند نفود کند. استفاده از ترکیبات بر پایه فناوری نانو کارایی، طول عمر طولانی و حداقل تغییرات ظاهری را باعث می‌شود. در واقع در حالیکه یک لایه بازدارنده در برابر نفوذ آب بر روی سطح ایجاد می‌کند، آب موجود در سطح زیرین به دلیل وجود فشار مویینگی منفی امکان تبخیر پیدا کرده و با این مکانیسم مانع از ایجاد ترک، تورم و یا اعوجاج در سطح می‌شود.

 

 

 

 

از انجایی که ذرات نانو زنجیره‌های پلیمری تشکیل نمی‌دهند، سطوح اصلاح شده با این محصول، دوام خوبی پیداخواهد کرد به شکلی که حتی پس از ۸ سال تا ۹۵ درصد از فعالیت خود را حفظ می‌کنند. سطوح مذکور مقاومت بیشتری در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید دارند و به همین دلیل دچار پدیده زردشدگی نخواهند شد.

 

از دیگر شرکت‌های حاضر در بخش ساختمان پنجمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو می‌توان به رنگ ترک تزئینی آسیا، شریف سولار، شیشه کاوه، پیشگامان فناوری آسیا و مجتمع صنایع شیمیای ریف ایران اشاره کرد.