جریان اطلاع رسانی در فروم بسیار خوب بود

مدیرعامل موسسه نانوتکنولوژی انگلستان بعد از ارائه سمینارش در دومین روز نخستین فروم تجاری سازی فناوری نانو گفت: «به نظرم جریان اطلاع رسانی که به واسطه این فروم به وجود آمده، بسیار خوب و سطح دانش و فناوری‌های ارائه شده در سمینارها قابل توجه است.»


مدیرعامل موسسه نانو تکنولوژی انگلستان بعد از ارائه سمینارش در دومین روز نخستین فروم تجاری سازی فناوری نانو گفت: «به نظرم جریان اطلاع رسانی که به واسطه این فروم به وجود آمده، بسیار خوب و سطح دانش و فناوری‌های ارائه شده در سمینارها قابل توجه است.»

 

استفی فردریک، درباره حضورش در نخستین فروم تجاری سازی فناوری نانو گفت: «فروم بسیار تاثیرگذار بود و دیروز خیلی خوب آغاز به کار کرد. دیروز در ایتدای فروم، رئیس ستاد نانوی کشور شما آماری را درباره تعداد مقالات، تعداد محصولات نانویی و تعداد شرکت‌های ایرانی فعال در زمینه نانو ارائه داد که بسیار برایم جالب بود. و وقتی شنیدم که این دستاوردها کاملا به وسیله دانش بومی ایران به دست آمده‌اند، بیشتر تحت تاثیر قرار گرفتم.»

 

فردریک ادامه داد: «صحبت‌هایی درباره این که ایران از چه موقع فعالیت در زمینه نانو را آغاز کرده شنیدم و این که فناوری نانو رشد سریع‌تری نسبت به علوم دیگر داشته و خب این بسیار عالی است. در کل به نظرم جریان اطلاع رسانی که به واسطه این فروم به وجود آمده، بسیار خوب و سطح دانش و فناوری‌های ارائه شده در سمینارها قابل توجه است.»

 

مدیرعامل موسسه نانو تکنولوژی انگلستان که روز گذشته به همراه دیگر میهمانان بین‌المللی فروم، به بازدید از پنجمین نمایشگاه فناوری نانو پرداخته درباره این بازدید گفت: «من وقت کمی برای دیدن نمایشگاه داشتم. و دوست دارم که امروز دوباره نمایشگاه را ببینم. اما در همان بازدید، دیدن دانش‌آموزانی که از مدارس به نمایشگاه آمده بودند، برایم خیلی جالب بود. آن‌ها می‌توانستند در قسمت مخصوص به خودشان، اطلاعاتی درباره فناوری نانو به زبان ساده دریافت کنند. و همچنین به بخش‌های تخصصی بروند و اطلاعات بیشتری بگیرند.»

 

این فعال صنعت نانو اضافه کرد: «غرفه‌هایی مانند خانه نانویی، چیزهایی هستند که مردم به راحتی می‌توانند با آنها ارتباط برقرار کنند. علاوه بر این، تعداد شرکت‌های حاضر و سطح محصولات هم خیلی جالب بود.»

 

فردریک درباره دلیل انتخاب موضوع «تقاضاهای بین‌المللی و تجاری سازی فناوری نانو» برای سمینارش توضیح داد: «وقتی از فضای تحقیق و پژوهش جدا می‌شوید، با مسایلی برخورد می‌کنید که در زمینه تجاری سازی اهمیت زیادی دارند. ما با استانداردها و قوانین بین‌المللی کار می‌کنیم و خوب است که بدانیم کدام قوانین در این سال‌ها مفید بوده‌اند و کدام‌ها نه. بنابراین وقتی فرصت حضور در کشور شما را پیدا کردم، دوست داشتم موضوعی را که برای مخاطبان مفید باشد انتخاب کنم و درباره دانش و تجربیاتی که در این سال‌ها به دست آورده‌ام، صحبت کنم.»