دکتر رضایت: فناوری نانو در کشور ما بیمه شده است

مدیر کارگروه توسعه منابع انسانی ستاد فناوری نانو در حاشیه پنجمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری نانو اعلام کرد: بیش از ۱۵ هزار نفر متخصص، کارشناس و فعال حوزه کسب و کار از درجه کارشناسی ارشد و بالاتر داریم که این یعنی فناوری نانودر کشور ما بیمه شده است.


مدیر کارگروه توسعه منابع انسانی ستاد فناوری نانو در حاشیه پنجمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری نانو اعلام کرد: «بیش از ۱۵ هزار نفر متخصص، کارشناس و فعال حوزه کسب و کار از درجه کارشناسی ارشد و بالاتر داریم که این یعنی فناوری نانودر کشور ما بیمه شده است.»

 

دکتر مهدی رضایت با اشاره به شرکت‌های حاضر در پنجمین نمایشگاه فناوری نانو، گفت: «تعداد قابل توجهی از شرکت‌های حاضر در نمایشگاه، به ویژه در حوزه کسب و کار و تولید محصول، سال گذشته هم حضور داشتند اما تفاوت این است که امسال به طور محسوسی حضور این شرکت‌ها را همراه با محصول می‌بینید. به عبارتی معلوم است که این شرکت‌ها توانسته‌اند در بازار سخت رقابت، محصول‌شان را به فروش برسانند.»

 

رضایت، در رابطه با نقش و اهمیت نیروی انسانی در زمینه فناوری نانو، گفت: «در زنجیره علم و ثروت، اولین حلقه، تولید علم و توسعه نیروی انسانی است. خوشحالم که امسال در این جشنواره می‌‌توانیم به صورت مستند اعلام کنیم که بیش از ۱۵ هزار نفر متخصص، کارشناس و فعال حوزه کسب و کار از درجه کارشناسی ارشد و بالاتر داریم. این یعنی فناوری نانودر کشور ما بیمه شده است. چون در همه جا نیروی انسانی است که حرف اول را می‌زند.»

 

به گفته مهدی رضایت، ایران در رقابت با کشورهای دنیا در بحث تولید علم در زمینه فناوری نانو، با ارائه بیش از ۲۳۰۰ مقاله ISI در ۹ ماهه اخیر، به طور قطع رتبه ۹ ام دنیا را از آن خود کرده است. و این در حالی است که فاصله ایران از کشوری که رتبه دهم را دارد بسیار زیاد و نسبت به انگلستان که رتبه ۸ام را دارد، بسیار کم است.

 

مدیر کارگروه توسعه منابع انسانی ستاد فناوری نانو، ادامه داد: «این جایگاه نشان دهنده این است که حلقه اصلی و زیرساختی مربوط به توسعه نیروی انسانی و تولید علم در کشور نهادینه شده و به این ترتیب صنعت کشور را بیمه کرده است.» لازم به ذکر است، پنجمین نمایشگاه فناوری نانو فردا ۱۷ مهرماه به کار خود پایان خواهد داد.