سرمایه‌گذاری روس‌‌نانو و شرکت لی‌لی‌پوتیان در حوزه فناوری‌نانو

شرکت فناوری‌نانوی روسیه (روس‌نانو) و شرکت سیستم‌های لی‌لی‌پوتیان، مبلغ ۶۰ میلیون دلار در زمینه سیستم‌های قدرت همراه USB سرمایه‌گذاری می‌کنند.

شرکت فناوری‌نانوی روسیه (روس‌نانو) و شرکت سیستم‌های لی‌لی‌پوتیان (Lilliputian)، مبلغ ۶۰ میلیون دلار در قالب سرمایه‌گذاری سهام که ۲۵ میلیون دلار آن توسط روس‌نانو تامین می‌شود، در زمینه سیستم‌های قدرت همراه USB سرمایه‌گذاری می‌کنند.

 

روس‌نانو که بر توسعه صنعت فناوری‌نانو در روسیه از طریق سرمایه‌گذاری‌های مشترک در پروژه‌های فناوری‌نانو تمرکز دارد، به مجموعه سرمایه‌گذاران فناوری تراشه‌های کنونی شرکت لی‌لی‌پوتیان پیوسته است. در حال حاضر شرکت‌هایی نظیر اینتل، کلینر پرکینز کوفیلد اند بایرز، گروه آلتیرا، Stata Venture Partners، اطلس ونچر و Fairhaven Capital در زمینه فناوری این شرکت سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

 

شرکت لی‌لی‌پوتیان با این سرمایه‌گذاری قادر به ارتقای عملیات تولیدی و آغاز به کار خط تولید اولیه خود در زمینه سیستم‌های قدرت موبایل (USB MPS) خواهد بود. این سیستم، یک سیستم قابل‌حمل دگرگون‌ساز برای شارژ تلفن‌های همراه و سایر ادوات الکترونیکی مصرفی هستند.

 

شرکت مذکور اداره توسعه کسب و کار و تسهیلات تولیدی و تحقیق و توسعه خود را در شهر مسکو تاسیس خواهد کرد. به گفته کن لازاروس، مدیر عامل لی‌لی‌پوتیان، «این سرمایه‌گذاری منابع مالی مورد نیاز برای تولید نهایی و عرضه USB MPS به مصرف‌کنندگان را تامین کرده و نیروی انسانی مورد نیاز آن را تربیت خواهد کرد».

 

 USB MPS یک ابزار قابل حمل، سبک و متراکم بوده که انواع مختلف محصولات الکترونیک مصرفی نظیر تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها، Mp3 Players، eReaders، دوربین‌های دیجیتال و … را شارژ خواهد کرد. این ابزار دگرگون‌ساز مبتنی بر فناوری باتری قدرت سیلیکون، ابداعی شرکت لی‌لی‌پوتیان بوده که از عناصر فناوری‌نانو، MEMS و … تشکیل شده است.