آغاز به کار انجمن نانوپزشکی بریتانیا

در حاشیه جشنواره دانش لیورپول، انجمن نانوپزشکی بریتانیا بوسیله دانشمندان دانشگاه لیورپول آغاز به کار کرد. این انجمن بمنظور آگاهی صنعت، دانشگاه و عامه مردم از آخرین تحقیقات و پیشرفت‌های این حوزه نوظهور علم، تاسیس شده است.


در حاشیه جشنواره دانش لیورپول، انجمن نانوپزشکی بریتانیا توسط دانشمندان دانشگاه لیورپول آغاز به کار کرد. در حالی که هر ساله مزایای جهانی بالقوه ناشی از نانوپزشکی در حال افزایش است، این انجمن بمنظور آگاهی صنعت، دانشگاه و عامه مردم از آخرین تحقیقات و پیشرفت‌های این حوزه نوظهور علم، تاسیس شده است.

 

پرفسور اندرو اون، رییس انجمن مذکور، درباره این انجمن گفت: «انجمن نانوپزشکی بریتانیا به دنبال افشای برخی از اسرار پیرامون حوزه فناوری‌نانو است. در سال‌های آینده، از نانوپزشکی بیشتر استفاده خواهد شد، لذا اطلاع‌رسانی مناسب به عامه مردم از مزایای این حوزه نوظهور بسیار حایز اهمیت است».

 

وی افزود: «سایت این انجمن نیز طراحی شده است و ازآن برای اطلاع‌رسانی به عامه مردم و شناسایی آخرین پیشرفت‌ها و تحقیقات حوزه نانوپزشکی و اثرات آن بر آینده سلامت دنیا استفاده می‌شود. همچنین این انجمن به دنبال همکاری نزدیک با دانشگاه‌ها است تا به درک حوزه نانوپزشکی توسط دانشجویان و تربیت نسل آتی دانشمندان انگلیسی کمک نماید.»

 

انجمن جدید این فرصت را برای دانشمندان انگلیسی فراهم می‌کند تا آخرین یافته‌های تحقیقاتی خود را در این زمینه به دیگران ارائه نمایند. همچنین این انجمن، بستر مناسبی فراهم می‌کند تا دانشمندان بتوانند با صنعت و قانون‌گذاران تعامل داشته باشند.

 

انجمن نانوپزشکی بریتانیا توسط پرفسور اندرو اون، پرفسور استیو رانارد، پرفسور آنا ماریا گرتی و دکتر دومینیک ویلیامز از دانشگاه لیورپول در تاریخ ۱۵ اکتبر سال ۲۰۱۲ میلادی راه‌اندازی شده است.