آغاز پروژه عظیم اروپا در حوزه نانوپزشکی

کمیسیون اروپا در چارچوب برنامه هفتم توسعه تحقیقات و فناوری خود (FP7)، پروژه عظیم نانوپزشکی (Nanomed2020) خود را آغاز کرد. Nanomed2020 از اول سپتامبر سال ۲۰۱۲ آغاز شده و مدت زمان اجرای آن ۱۸ ماه خواهد بود.

کمیسیون اروپا در چارچوب برنامه هفتم توسعه تحقیقات و فناوری خود (FP7)، پروژه عظیم نانوپزشکی (Nanomed2020) خود را آغاز کرد. این پروژه با مشارکت نقش‌آفرینان کلیدی اروپا در حوزه نانوپزشکی و همکاری شرکت نانوبیوتیکس (Nanobiotix) انجام خواهد شد.

 

ذینفعان اصلی پروژه مذکور به دنبال شناسایی حوزه‌های کلیدی نانوپزشکی به همراه مفاهیم نوین تبدیل نوآوری‌های نانوپزشکی به اقدامات کلینیکی هستند. Nanomed2020 از اول سپتامبر سال ۲۰۱۲ آغاز شده و مدت زمان اجرای آن ۱۸ ماه خواهد بود. هدف اصلی این پروژه، تبدیل اروپا به کانون تحقیق و توسعه و ارتقای نانوپزشکی است.

 

برای تحقق این هدف، در حال حاضر همکاران پیشنهادی پروژه، بزرگترین شبکه ذی‌نفعان فعال در حوزه نانوپزشکی که شامل بیش از ۲۰۰ دانشگاه، موسسه تحقیقاتی، بیمارستان، موسسات عمومی سلامت، شرکت‌های کوچک و متوسط (SMEs) و سازمان‌های صنعتی کوچک و بزرگ هستند را گردهم خواهند آورد.

 

پروژه Nanomed2020 این فرصت را برای تمامی ذی‌نفعان صنعت، دانشگاه، نهادهای دولتی و آزمایشگاهی فراهم می‌کند تا درون‌داده‌های مورد نیاز کمیسیون اروپا در این حوزه را برای افق زمانی ۲۰۲۰ فراهم نمایند. این پروژه، نانوپزشکی را به یک عنصر مهم نظام سلامت آینده اروپا تبدیل خواهد کرد و اثرات گسترده‌ای بر بهبود درمان بیماران و چالش‌های اجتماعی مهمی نظیر پیرشدن جمعیت خواهد داشت.

 

همکاران اصلی پروژه Nanomed2020 عبارتند از:

• شرکت VDI/VDE-IT به عنوان هماهنگ کننده پروژه

• بنیاد CLINAM

• موسسه Salud Carlos

• شرکت Bioanalytik Muenster e.V

• شرکت نانوبیوتیکس

• Fondazione Don Carlo Gnocchi ONLUS و

• شرکت سینتف (SINTEF).

 

اعتبار پروژه Nanomed2020  پانصد میلیون یورو تعیین شده است که توسط کمیسیون اروپا و در چارچوب FP7 تامین خواهد شد.