همکاری دانشگاه آلبانی و شرکت IBM در حوزه فناوری‌نانو

شرکت IBM و دانشکده علم و مهندسی نانومقیاس دانشگاه آلبانی به تازگی اعلام کرده‌اند که این دانشکده به پیمان توسعه مشترک «Pre-T0» شرکت IBM پیوسته است.

برای تقویت هرچه بیشتر راهبرد نوآوری‌محور اندرو گومو، فرماندار ایالت نیویورک، و برای تبدیل ایالت نیویورک به مرکز جهانی تحقیقات آتی فناوری‌نانو، شرکت IBM و دانشکده علم و مهندسی نانومقیاس (CNSE) دانشگاه آلبانی به تازگی اعلام کرده‌اند که CNSE به پیمان توسعه مشترک «Pre-T0» شرکت IBM پیوسته است. هدف این پیمان، توسعه فرایندها و ادوات پیشرفته نانوالکترونیک، برای استفاده از آنها در کاربردهای مختلفی نظیر لپ‌تاپ‌ها، گوشی‌های هوشمند، لوازم خانگی، حسگرهای پیشرفته و سرورهای کم‌ مصرف رایانه است.
 
به گفته گومو، «پیمان جدید بین IBM و CNSE در راستای راهبرد توسعه همکاری‌های بین دانشگاه و صنعت و پیشبرد توسعه اقتصادی و صنعتی در ایالت نیویورک است». «ایالت نیویورک در حال تبدیل شدن به مرکز جهانی تحقیق و تولید پیشرفته فناوری‌نانو بوده و از این طریق هزاران شغل مناسب ایجاد کرده و با جذب شرکت‌های بین‌المللی فعال در صنعت نیمه‌هادی‌ها، سرمایه‌گذاری‌های عظیم بخش خصوصی را نیز جذب می‌کند».
    
با افزایش رقابت در بازار جهانی که به دنبال مدلی از رقابت آزاد و مشترک جهت توسعه نوآوری است، همکاری شرکت IBM و CNSE نقش مهمی در توسعه فناوری‌های نانومقیاس پیشرفته، ایفا خواهد کرد.

به گفته آبن کالویروس، معاون CNSE، «همکاری نزدیک با شرکت IBM و شرکای راهبردی آن، باعث خلق نوآوری‌های جدید و گسترش پیشرفت‌های نانوالکترونیک خواهد شد که این امر برای رفع نیازهای صنعت بسیار حیاتی است».
 
در پیمان توسعه مشترک « Pre-T0 »، شرکت‌های مهمی نظیر شرکت گلوبال فوندریز، سازنده تراشه رایانه، شرکت سامسونگ، شرکت رنساس و شرکت Geneva-based STMicroelectronics نیز مشارکت دارند.