ساخت طیف‌سنج جرمی جفت شده با میکرو راکتور

شرکت هایدن آنالیتیکال (hidenanalytical) اخیرا دستگاه طیف‌سنج جرمی به بازار عرضه کرده که قابلیت جفت شدن با یک میکرو راکتور را دارد. این دستگاه امکان کنترل دما، نرخ افزایش دما و میزان تزریق گاز به صورت پالسی را برای اندازه‌گیری و مطالعات جذب‌های فیزیکی شیمیایی فراهم می‌کند.

اخیرا دستگاهی به نام کات‌لب (CATLAB) ساخته شده است که می‌تواند فعالیت‌های کاتالیستی را هم در آزمایشگاه‌های تحقیق و توسعه و هم در بخش کنترل کیفیت مورد ارزیابی قرار دهد. این دستگاه یک سیستم طیف‌سنج جرمی میکرو راکتور است. نرم‌افزار نصب شده روی این دستگاه به شکلی طراحی شده که قادر است تمام اطلاعات مربوط به نتایج طیف‌سنجی جرمی را به کاربر ارائه دهد. همچنین این نرم‌افزار امکان کنترل دما، نرخ افزایش دما و میزان تزریق گاز به صورت پالسی را برای اندازه‌گیری جذب‌های فیزیکی شیمیایی فراهم می‌کند. با استخراج اطلاعات دمایی می‌توان نقطه‌ای را که ساختار گاز تزریق شده تغییر می‌کند را شناسایی کرد. علاوه‌براین، این دستگاه امکان آنالیز طیف‌سنج جرمی را برای بخشی از یک آزمایش فراهم می‌کند بنابراین می‌توان نتایج مربوط به یک بخش از یک فرآیند را به صورت جداگانه بدست آورد.
سیستم CATLAB به شکلی طراحی شده که طیف‌سنج جرمی با راکتور با هم جفت شوند، با این حال امکان جدا کردن این دو سیستم وجود دارد به طوری که می‌توان تنها از بخش طیف سنجی آن برای آنالیز گازها استفاده کرد. محصولات واکنش در این دستگاه به صورت مستقیم انالیز می‌شوند در این سیستم، یک بخش نمونه‌گیر قرار داده شده که خود این نمونه‌گیر درون کوره‌ای با امکان ایجاد سریع دمای ۱۰۰۰ درجه سانتیگرادی است. بعد از بخش نمونه‌گیر، یک بخش ثانویه‌ای وجود دارد که نمونه در آن نقطه برای وارد شدن یا نشدن به قسمت طیف‌سنجی تعیین مسیر می‌شود.
برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با آدرس ایمیل info@hiden.co.uk تماس گرفته و یا از وب‌سایت اینترنتی شرکت هایدن www.HidenAnalytical.com دیدن فرمائید.