انجام تست‌های ایمنی روی البسه محافظ در برابر نانومواد

شرکت آی ال سی کاور، تولید کننده البسه فضانوردان ناسا، اخیرا اعلام کرده که محصول جدید آنها موسوم NanoPac™ به موفق به سپری کردن استانداردهای مربوط به ایمنی سازمان NIOSH شده است. این محصول می‌تواند کاربران را از گزند نانولوله‌های و نانوفیبرها حفظ کند.

یکی از شرکت‌های طراح و تولیدکننده لباس‌های فضانوردان اخیرا اعلام کرده که محصول انها موسوم به NanoPac™ موفق شده استانداردهای موسسه ملی ایمنی اشتغال را با موفقیت پشت سر بگذارد. این محصول حاوی نانوذرات است. NanoPac™ تنها محصول این طراحان نیست، انها منسوجات و فیلم‌های مختلفی را برای استفاده فضانوردان تولید کرده‌اند. با رشد و توسعه فناوری نانو، خطرات زیادی کارگرانی که با نانومواد کار می‌کنند یا در معرض موادی نظیر نانولوله یا نانوفیبر هستند را تهدید می‌کند.
بیش از یک دهه است که منسوجات شرکت ILC Dover برای محافظت کارگران بخش دارویی یا صنایعی که با مواد خطرناک کار می‌کنند مورد استفاده قرار می‌گیرد. این البسته و منسوجات قادراند تا مواد خطرناک شیمیایی را حذف کرده و غلظت انها را تا یک میکروگرم در مترمربع کاهش دهند. در حال حاضر همین فناوری با مقداری تغییر از فرآیند فناوری نانو بهره می‌گیرد تا عملکرد خود را بهبود دهد.
آلن جورج از مدیران شرکت ILC Dover می‌گوید سیستم ما راه حل‌های بسیار مقرون به صرفه‌ای ارائه می‌دهد فناوری‌های شرکت ما می‌تواند برخی آلاینده‌های ویژه را از محیط کار حذف کند. ما سیستم‌های مشتری‌محوری با امکان تغییر پارامترها مطابق با نیازهای مشتری، به بازار عرضه می‌کنیم. این سیستم‌ها کاربردهای ویژه‌ای دارند و می‌توان به سادگی آنها را با تجهیزات مختلف تطبیق داد. با رشد و توسعه فناوری نانو، شرکت ILC Dover نیز می‌تواند محصولات خود را توسعه داده و نیازهای بازار و مشتریان را پاسخ دهد.
مزایای NanoPac™ عبارتند از:
کاهش هزینه تولید مواد ایزوله کننده
کاهش دورریز محصول از طریق سیستم‌های تهویه و هود
افزایش کیفیت محصولات با حذف آلایندگی‌ها
ایده‌ال برای فرآیندهای کوتاه مدت، امکان استفاده برای سیستم‌های تولید انبوه
افزایش ایمنی کاربران
حفاظت از محیط زیست
فناوری ILC Dover NanoPac™ در نمایشگاه اکسپو ۲۰۱۳ واشینگتن که ۱۳ و ۱۴ ماه می برگزار شد ( در غرفه ۱۶) ارائه شد همچنین این محصول در کنفرانس ۲۰۱۳ نانوتک و کنفرانس AiHce که در ۲۰-۲۲ ماه می در مونترال کانادا برگزار می‌شود ارائه خواهد شد.
درباره شرکت ILC Dover
این شرکت از سال ۱۹۴۷ در حوزه حفاظت کاربران بخش هوافضا، دارو و صنایع دیگر فعالیت می‌کند. این شرکت شهرت خود را به دلیل تولید البسه فضانوردان ناسا بدست آورده است. ILC Dover پیشرو در تولید مواد انعطاف‌پذیر با عملکرد بالا است. پیش از این، محصولات این شرکت در ماموریت‌های ماه، مریخ و روی زمین مورد استفاده قرار گرفته است.