توافق‌نامه‌ای برای تجاری‌سازی گرافن در بخش انرژی

اخیرا توافق‌نامه‌ای میان دو شرکت فعال در حوزه گرافن و بنیاد تحقیقات سانی در دانشگاه بروک به امضاء رسیده است که بر مبنای آن این سه گروه روی تجاری‌سازی گرافن در بخش انرژی به ویژه تولید باتری به توافق رسیده‌اند.

بنیاد تحقیقات سانی در دانشگاه بروک استونی، شرکت گرافنز لب‌ و شرکت لومیکو متالز توافق‌نامه‌ای امضاء کردند تا روی کاربردهای گرافن در بخش انرژی سرمایه‌گذاری کنند.
پاول گیل از مدیران شرکت لومیکو متالز می‌گوید این توافق‌نامه جدید با محققان دانشگاه بروک به این معناست که شرکت لومیکو در مسیر تحقیق و توسعه گرافن جهت به کارگیری آن در بخش انرژی مشارکت کند. با استفاده از گرافن می‌توان ابرخازن‌هایی با دانسیته انرژی بالا تولید کرد همچنین فناوری تولید باتری‌ها دچار دگردیسی می‌شود. از نقطه نظر راهبردی، شرکت لومیکو به چنین مشارکتی نیاز دارد تا به واسطه تحقیقات بنیادین بتوان در کسب و کار گرافن و گرافیت به اهداف خود برسد.
شرکت گرافنز لب‌ یکی از شرکت‌های پیشرو در بخش تولید گرافن است این شرکت براساس توافق‌نامه امضاء شده متعهد شده تا گرافیت مورد نیاز برای تولید گرافن را از شرکت لومیکو خریداری ‌کند. بنیاد تحقیقات دانشگاه بروک نیز، گرافن تولید شده توسط شرکت گرافنز لب‌ را برای استفاده در بخش ذخیره انرژی مورد استفاده قرار می‌دهد. هنوز هیچ اطمینانی از نتیجه و به ثمر نشستن این کار مشترک وجود ندارد.
تمام شرکت‌کنندگان در این پروژه مشترک قصد دارند تا به تجاری‌سازی ادوات ذخیره‌سازی انرژی مبتنی بر گرافن جامه عمل بپوشانند. با این توافق‌نامه، شرکت‌کنندگان به بررسی مسیرهای تولید ارزان قیمت گرافن پرداخته و همچنین روش‌های مختلف برای به کارگیری گرافن در ادوات ذخیره‌سازی انرژی را مورد مطالعه قرار می‌دهند.
ائتلاف لومیکو و گرافنزلب
در این توافق‌نامه لومیکو و گرافنزلب برای رسیدن به روشی زنجیره‌ای برای تولید گرافن به توافق رسیدند. آنها قصد دارند ابتدا گرافیت با کیفیت بالا تولید کرده و برای تولید انبوه آن روشی ارزان و مقرون به صرفه ارائه کنند. در قدم بعد این گرافیت باید به گرافن تبدیل شود. براساس این توافق‌نامه شرکت گرافنزلب باید برنامه‌ای برای خالص‌سازی گرافیت برای تولید گرافن ارائه کند. این کار یک راهنما برای تولید گرافن و محصولات مرتبط با گرافن خواهد بود.
درباره شرکت گرافنزلب
این شرکت روی علوم و فناوری‌های بنیادین متمرکز بوده که هدف اصلی آن تجاری‌سازی ادوات و مواد پیشرفته است.
درباره شرکت لومیکو متالز
این شرکت کانادایی دارای چندی شرکت تابعه بوده که جملگی در بخش تهیه مواد خام فعالیت دارند.