نرم‌افزاری برای تحلیل نتایج طیف‌سنج نوری

اخیرا شرکت کرایت تکنولوژیز نرم‌افزار جامعی برای تحلیل اطلاعات خروجی از طیف‌سنج‌های نوری ارائه کرده است که می‌تواند در تحلیل نتایج به کاربران کمک کند.

شرکت کرایت تکنولوژیز (CRAIC Technologies) یکی از شرکت‌های پیشرو در تولید دستگاه‌های میکروطیف‌سنج فرابنفش، مادون قرمز نزدیک و مرئی است. این شرکت اخیرا اعلام کرده که نرم‌افزاری موسوم به Lambdafire™ را به بازار عرضه کرده است که برای استفاده در نرم‌افزارهای تصویربرداری و میکروطیف‌سنج‌ها مناسب است. این نرم‌افزار به صورت ویژه برای ویندوز ۸ نوشته شده است. Lambdafire™ قادر است طیف‌های microspectra™ و نتایج خروجی میکروطیف‌سنج‌های نوری که مجهز به ویندوز ۸ هستند را آنالیز کند. Lambdafire™ برای مصارف صنعتی و تحقیقاتی طراحی شده است. با این که کار با این نرم‌افزار بسیار ساده است اما ابزارهای متعدد و جالبی برای آنالیز اطلاعات، تصاویر و طیف‌های پیشرفته طیف‌سنجی دارد.
پاول مارتین مدیر این شرکت می‌گوید مشتریان ما با استفاده از ویندوز ۸ و پردازشگرهای ۶۴ بیتی می‌توانند از عملکرد بالای Lambdafire™ بهره‌مند شوند. این نرم‌افزار در پاسخ به نیاز مشتریان ما جهت داشتن ابزاری با عملکرد بالا در آنالیز و طیف‌گیری از میکروطیف‌سنج‌های نوری ساخته شده است. یکی از ویژگی‌های این نرم‌افزار آن است که می‌توان آن را هم در بخش تحقیق و توسعه و هم در صنعت مورد استفاده قرار داد. امکانات متعددی در این نرم‌افزار قرار داده شده است که می‌تواند تحلیل‌های پیچیده را نیز انجام دهد.
Lambdafire™ ترکیبی از نرم‌افزار ۶۴ بیتی پیشرفته‌ای است که امکان استفاده از امکانات میکروطیف‌سنج‌های نوری نظیر ۲۰/۳۰ PV™ می‌دهد. با استفاده از این نرم‌افزار، کاربر می‌تواند روی طیف‌های میکروطیف‌‌سنج نوری و طیف‌های طیف‌سنج فرابنفش و مادون قرمز نزدیک با کیفیت بالا کنترل داشته باشد. این کار با جذب، انعکاس و انواع لومینسانس و فلورسانس امکان‌پذیر خواهد بود. این نرم‌افزار به ابزارهای مختلف تحلیلی مجهز است که از آن می‌توان برای تحلیل نتایج طیف و تصویر microspectra™ استفاده کرد. این نرم‌افزار دارای محیط کاری ویژه‌ای است که هم می‌توان آنالیزهای آزمایشگاهی و هم صنعتی را در آن انجام داد. از دیگر ویژگی‌های این نرم‌افزار این است که دارای صفحه کنترل لمسی بوده، امکان کنترل خودکار در آن وجود داشته و همچنین از کارایی‌های ویژه ویندوز ۸ بهره‌مند است. از سوی دیگر این نرم‌افزار قابلیت نصب ماژول‌های جانبی نظیر ادوات اندازه‌گیری ضخامت را داراست.
این نرم‌افزار برای محققان در حوزه‌های مختلف نظیر فناوری نانو، زمین‌شناسی، نیمه‌هادی، مهندسی مواد، انرژی و بخش سلامت مناسب است.