برگزاری وبینار معرفی هوش مالی برای مدیران و فارغ‌التحصیلان

وبینار هوش مالی از سری وبنیارهای کسب و کار در ساعت ۹ تا ۱۰:۴۵ روز ۲۷ مردادماه از سوی ستاد نانو برگزار ‏می‌شود.

وبینار هوش مالی از سری وبنیارهای کسب و کار در ساعت ۹ تا ۱۰:۴۵ روز ۲۷ مردادماه از سوی ستاد نانو برگزار ‏می‌شود. در این وبینار که توسط دکتر مهرابی تدریس می‌شود پس از معرفی ابعاد کسب و کار و رابطه هر یک از آنها با موضوعات ‏مالی، ابعاد هوش مالی معرفی و رابطه آن با موفقیت مالی فردی و سازمانی تشریح می‌شود.‏

ضرورت بررسی ابعاد هوش مالی
با تغییرات روزافزون دنیای امروز حاصل از عوامل پرادایم‌های متعددی نظیر اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و مانند آن، ‏سوادهای جدیدی در حال شکل‌گیری و معرفی هستند. یکی از این سوادها، سواد مالی است که اگرچه حدود ۱۵ سال از معرفی ‏آن برای اولین بار می‌گذرد، اما توجه به آن، به ویژه بعد از بحران مالی فراگیر از سال ۲۰۰۷ شدت معناداری پیدا کرده است. این ‏سواد در سطح خانواده‌ها، مادران، بازنشستگان، دانش‌آموزان و دانشجویان، کارکنان و مدیران در برخی کشورها در حال مطالعه، ‏توسعه و آموزش است.

در کنار سواد مالی که عموماً به جنبه‌های اطلاعاتی، دانشی و مهارتی کار با پول محدود می‌شود، شایستگی مالی با ‏تأکید بر نگرش‌های مالی یا نگرش‌های مورد نیاز برای عملکرد موفق در زمینه مالی در حوزه آموزش مدیران در سطح بنگاه‌ها در ‏حال توسعه است. انگیزه ارزیابی و توسعه شایستگی مالی در مدیران و کارشناسان سازمان‌ها این پرسش است که اگر سواد مالی ‏برای کودکان و سالخوردگان، مادران و کارمندان و خلاصه همه اقشار جامعه ضروری است، آیا برای مدیرانی که به طور مستقیم یا ‏غیر مستقیم بر عملکرد مالی سازمان متبوع خود تأثیر می‌گذارند، ضروری نیست؟ آیا می‌توان در فضای دائم‌التغییر اقتصادی کشور، ‏به ویژه پس از بحران‌های مالی و اقتصادی سال‌های اخیر، بدون توجه به نگرش‌های مالی، شرکتی را تأسیس، یا اداره نمود؟ با ‏توجه به تأثیرگذاری انکارناپذیر همه سطوح سازمان، مخصوصاً مدیران و کارشناسان آیا این قابلیت تنها مختص مدیران و مشاغل ‏مالی است؟

علاقمندان می‌توانند برای استفاده از این مباحث به پایگاه اینترنتی وبینار‎ ‎مراجعه و ثبت‌نام کنند‎.‎