نانوابزاری برای کاهش زمان شارژ تلفن همراه به کمتر از ۳۰ ثانیه

چندی قبل یک محقق جوان، موفق به ارائه سیستمی شده است که در صورت نصب روی تلفن‌های همراه می‌تواند زمان شارژ آن را به کمتر از ۳۰ ثانیه کاهش دهد. این فناوری جدید که در آن از نانوساختار ویژه‌ای استفاده شده می‌تواند تحول بزرگی در صنعت تلفن همراه ایجاد کند.

قطعا برای شما هم اتفاق افتاده که به دلیل خالی شده باتری تلفن همراه‌تان یک تماس بسیار مهم را از دست داده‌اید. یک دختر آمریکایی در کالیفرنیا موفق به ساخت ابرخازنی شده است که تلفن‌ همراه با استفاده از آن می‌تواند در مدت تقریبا ۲۰ ثانیه شارژ شود. ایشا خار ۱۸ ساله از ساراتوگای کالیفرنیا موفق به ساخت چیزی شده که تولید‌کنندگان تلفن همراه چند دهه است که به دنبال آن هستند. این بدان معناست که شما نیاز ندارید که مدت طولانی معطل شارژ شدن تلفن همراه خود شوید. ایشا خار می‌گوید: این نوآوری می‌تواند انقلابی در تلفن‌های همراه ایجاد کند. خار در یک مصاحبه تلویزیونی که در نمایشگاه بین‌المللی ضبط شده گفت: من در این ابرخازن از نوع ویژه‌ای نانوساختار استفاده کردم که موجب وارد شدن مقدار بیشتری انرژی در واحد حجم می‌شود.
با افزودن این قطعه به درون تلفن همراه، می‌توان آن را در مدت ۲۰ تا ۳۰ ثانیه شارژ کرد. این نوآوری یک پیشرفت قابل ملاحظه در حوزه ذخیره‌سازی انرژی محسوب می‌شود که از آن می‌توان در لپ‌تاپ، خودروهای برقی و دیگر ادوات الکترونیکی استفاده کرد. این نوآوری می‌تواند مسیر تازه‌ای به سوی تلفن‌های همراه جدید باز کند، تلفن‌هایی که گرافیک بسیار قوی داشته و از فناوری سه بعدی بهره‌مند هستند. خار می‌گوید: با این فناوری جدید دیگر نباید نگران تمام شدن باتری تلفن همراه بود. بنابراین کاربردهای این تلفن‌ها می‌تواند گسترش بیشتری پیدا کند، چرا که دیگر محدودیت زمان شارژ باتری به حداقل رسیده است.
البته هنوز برای رسیدن این فناوری به بازار نیاز به گذشت زمان است، با این حال باید به خار برای ارائه این فناوری تبریک گفت. ما آرزوی موفقیت برای او در ادامه تحصیل داریم.