ثبت پتنتی برای نانوپوشش‌آب‌گریز

اینتگران تکنولوژیز شرکتی است که با ۳۰۰ پتنت در حوزه فناوری‌نانو، به عنوان یک شرکت‌ شناخته شده در این حوزه قلمداد می‌شود. این شرکت موفق به ثبت پتنتی برای نانوپوشش ضد‌آب در اداره ثبت اختراع آمریکا شده است، این محصول با نام تجاری Nanovate™ قابل استفاده برای سطوح فلزی و پلیمر است.

شرکت اینتگران تکنولوژیز (Integran Technologies) اعلام کرد که این شرکت موفق به ثبت پتنتی با شماره ۸۴۸۶۳۱۹ شده است. این پتنت مربوط به فناوری‌نانوپوششی موسوم به Nanovate™ NP است که در ۱۶ جولای ۲۰۱۳ ثبت شده است. این پوشش یک پلیمر آبگریز بوده که دارای خواص خود تمیزشوندگی است.
جینوپالومبو مدیر این شرکت می‌گوید: ما خوشحالیم که با همکاری دانشگاه تورنتو موفق به ارائه این فناوری جدید شدیم. از این پوشش ضد‌آب می‌توان برای پوشاندن سطوح فلزی استفاده کرد در نتیجه بدون نیاز به استفاده از عوامل شیمیایی می‌توان خواص ضد‌آب بودن را در فلز ایجاد کرد. این فناوری جدید را می‌توان در فرآیندهای ساخت ادوات به صورت انبوه مورد استفاده قرار داد. برای مثال در تولید برخی ادوات پلیمری که به صورت تزریقی روی قالب ساخته می‌شوند، این پوشش می‌تواند روی قالب قرار داده شود تا روی آن خواص آب‌گریزی ایجاد شود. همچنین می‌توان روی محصول پلیمری تولید شده نیز Nanovate™ را اعمال کرد که در نهایت موجب بروز خواص ضدآبی در محصول می‌شود.
یوو ارب از دانشگاه تورنتو می‌گوید: این پروژه یک مثال بارز از همکاری میان صنعت و دانشگاه است که در آن تحقیقات بنیادین دانشگاهی به یک فناوری تبدیل می‌شود که تولید‌کنندگان در بخش پلیمر می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. این پروژه با همکاری و سرمایه‌گذاری انجمن تحقیقات مهندسی و علوم طبیعی در کانادا انجام شده است.
درباره شرکت Integran Technologies, Inc
این شرکت یکی از پیشروان فناوری‌نانو در بخش متالورژی پیشرفته است که محصولات مختلفی را تولید کرده و همچنین پتنت‌های متعددی به ثبت رسانده است. این شرکت با ۲۰ سال سابقه در کشورهای مختلف جهان شناخته شده است. اینتگران تکنولوژیز با در اختیار داشتن حق استفاده از ۳۰۰ پتنت در بخش نانوساختارهای متالورژی یک شرکت موفق در فناوری‌نانو محسوب می‌شود.