چاپگر مولکولی با قابلیت الگودهی نانومقیاس

Nano eNabler نام محصول جدیدی است که می‌تواند الگوهای نانومقیاس را روی سطوح ایجاد کند. این چاپگر مولکولی توسط شرکت نانوساینس بیوفورس تولید شده است. دقت این دستگاه بالا بوده و مقدار ماده مصرفی آن بسیار کم است.

شرکت نانوساینس بیوفورس (BioForce Nanosciences) یک شرکت تولید‌کننده تجهیزات آزمایشگاهی به ویژه تمیزکننده‌های اوزونی و پلاسمایی است. این شرکت آمریکایی اخیرا محصول جدیدی را برای چاپ مولکولی به بازار عرضه کرده است که Nano eNabler نام دارد. این دستگاه یک چاپگر مولکولی با انعطاف‌پذیری بسیار بالا بوده که قادر است مقادیر بسیار کم از یک محلول را در یک محل از پیش تعیین شده قرار دهد و در نهایت الگویی با دقت بسیار بالا ایجاد کند.
این چاپگر مولکولی می‌تواند مقادیری میکرو و نانومقیاس از محلول را روی یک سطح قرار دهد. از این سیستم جدید می‌توان در حوزه‌های مختلف استفاده کرد. از مزایای آن می‌توان به دقت بالا و نیاز به ماده اولیه کم برای الگودهی سطح اشاره کرد که این ویژگی‌ها موجب شده تا این دستگاه بتواند برای طراحی‌ آرایه‌های زیستی بسیار مناسب باشد. از کاربردهای رایج این دستگاه می‌توان به عامل‌دار کردن شیمیایی سطوح و زیست‌حسگرها اشاره کرد. برای مثال می‌توان درون نانوکانال‌ها را با میکروسیالات پر کرد. وسیع بودن دامنه کاربرد این محصول موجب شده تا فرصت‌های جالبی توسط این دستگاه ایجاد شود.
شان ملک مدیر این شرکت می‌گوید: این دستگاه می‌تواند ابزار ایده‌آلی برای چاپ و دستکاری سطوح میکرو و نانومقیاس باشد به طوری که بتوان از آن در زیست‌شناسی و فناوری‌نانو استفاده کرد.
شرکت UVOTECH Systems توزیع این محصول در بازار را به عهده گرفته است. این شرکت یکی از شرکت‌های تولید‌کننده و توزیع‌کننده تجهیزات در حوزه الکترونیک، نیمه‌هادی و فتوولتائیک است. در حال حاضر این شرکت روی سیستم‌های تمیز‌کننده اوزنی و پلاسمایی کار می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این شرکت به آدرسwww.uvotech.com مراجعه نمائید.