رونمایی از لایه نازک محافظ در برابر تداخل الکترومغناطیسی

در سمپوزیوم IEEE EMC 2013 که در ماه آگوست در کلرادو برگزار شد شرکت سیما نانوتک از محصول جدید خود که فیلم نازک شفاف با قابلیت محافظت در برابر تداخل الکترومغناطیسی (EMI) است، رونمایی کرد.

شرکت سیما نانوتک (Cima NanoTech) فیلم نازک و بسیار سبکی موسوم به SANTE FS100-LR-1N EMI را تولید کرده که دارای قابلیت محافظت در برابر تداخل الکترومغناطیسی (EMI) است. این فیلم دارای مقاومت سطحی بسیار کمی بوده در نتیجه عملکرد بالایی در بخش محافظت در برابر تداخل‌های الکترومغناطیس دارد. از این فیلم‌ می‌توان در تولید تجهیزات دفاعی، نمایشگرهای صنعتی و کامپیوترها استفاده کرد.
این شرکت نمونه‌ای از این محصول خود را در سیمپوزیوم IEEE EMC 2013 که در ماه اگوست امسال در کلرادو برگزار شد به نمایش گذاشت. سیما نانوتک در حوزه تولید مواد هوشمند فعالیت دارد، این شرکت پیش از این فناوری نانوذرات خودآرا را بدست آورده بود.
محصول جدید این شرکت یک فیلم شفاف است در نتیجه تولید کنندگان می‌توانند از این ویژگی برای طراحی ادوات مختلف استفاده کنند. این فیلم دارای مزایایی مختلفی است که در ذیل به برخی از آنها اشاره می‌شود:
– بی‌رنگی و شفافیت بسیار بالا: ۷۵ درصد از نور تابشی به این محصول از میان آن عبور می‌کند به طوری که رنگ زیرلایه به خوبی دیده می‌شود.
– با استفاده از فناوری پخش نانوذرات موسوم به SANTE Nanoparticle Dispersion، شبکه‌هایی تصادفی در سطح این فیلم ایجاد می شود که این موضوع مانع از ایجاد الگوهای مویر می‌شود ( الگوهای مویر نوعی چیدمان واحدهای سازنده یک جسم است که موجب خطای دید در شکل واقعی آن جسم می‌شود- مترجم) با این کار دیگر نیازی به فرآیند جهت‌دهی به فیلم‌ها برای حذف الگوی مویر نیست بنابراین به طور مستقیم می‌توان از این فیلم‌ها در تولید نمایشگرها استفاده کرد. از سوی دیگر تولید کنندگان کمترین دورریز را در استفاده از این مواد خواهند داشت.
این فیلم‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که هزینه تولید آنها به شدت کاهش یابد به طوری که برای استفاده در صنعت بسیار ایده‌آل هستند.
درباره IEEE EMC 2013 Symposium
این سمپوزیم بین المللی ۵-۹ آگوست در کلرادو برگزار شد که هدف از آن هم‌افزایی در بخش طراحی سیستم‌های EMC بود.
درباره Cima NanoTech
این شرکت که در سال ۲۰۰۳ تاسیس شده در بخش مواد هوشمند فعال است. این شرکت شعب مختلفی در کشورهای ژاپن، کره جنوبی، تایوان و چین دارد.