توافق‌نامه همکاری برای تجاری‌سازی فناوری تولید الکترود

توافق‌نامه‌ای میان دو شرکت سی‌وی‌دی‌اکیوپمنت و گرافن‌باتریز به امضاء رسیده که براساس آن این دو شرکت قصد تجاری سازی فناوری تولید الکترود موسوم به NanotoMacro™ را دارند. این فناوری می‌تواند به تولید باتری‌های لیتیمی ارزان و کارا ختم شود.

شرکت سی‌وی‌دی‌اکیوپمنت (CVD Equipment) و شرکت گرافن باتریز (Graphene Batteries) توافق‌نامه همکاری برای توسعه فناوری موسوم به NanotoMacro™ امضاء کردند. این دو شرکت اعلام کردند که همکاری مشترک آنها می‌تواند تجاری‌سازی فناوری باتری‌های لیتیمی را تسریع کند.
روسنباو از مدیران شرکت سی‌وی‌دی‌اکیوپمنت می‌گوید این توافق‌نامه گامی دیگر در مسیر تجاری‌سازی نانومواد است. این همکاری می‌تواند تجربه سی ساله ما در بخش طراحی تجهیزات و تولید نانو مواد را با دانش شرکت گرافن باتری در بخش تولید باتری‌های لیتیمی ادغام کند. در واقع این توافق‌نامه توانمندی‌های هر دو شرکت را در مسیر تولید باتری‌های لیتیمی به کار گرفته و موجب تولید باتری‌هایی ارزان با کارایی بالا می‌شود. مدیران شرکت سی‌وی‌دی‌اکیوپمنت پیش‌بینی می‌کنند که توافق‌نامه‌های مشابهی با شرکت و دانشگاه‌های مختلف برای به کارگیری نانو مواد انعقاد کنند.
فوتدار از مدیران شرکت گرافن باتریز می‌گوید ما از این که با شرکت سی‌وی‌دی‌اکیوپمنت به توافق رسیدیم، خوشحالیم. ما پیش‌بینی می‌کنیم که فناوری باتری گرافنی که ما بدست آورده‌ایم می‌تواند با دانش تولید نانومواد شرکت سی‌وی‌دی‌اکیوپمنت ترکیب شده و در نهایت به محصولاتی با کارایی بالاتر ختم شود.
NanotoMacro™ نام فناوری تولید الکترود است که توسط شرکت سی‌وی‌دی‌اکیوپمنت ارائه شده است این دو شرکت قصد دارند از این فناوری برای تولیدالکترودهایی با دانسیته انرژی بالا استفاده کنند الکترودهایی که هزینه تولید آنها ۳۰ درصد کمتر بوده، توان ذخیره سازی بیشتری داشته و طول عمر بالایی دارند.
درباره شرکت گرافن باتریز
گرافن باتریز یک شرکت خصوصی نروژی بوده که در بخش تولید باتری فعالیت دارد. این شرکت به دنبال ساخت باتری‌های مبتنی بر گرافن با دوام و ایمنی بالا است باتری‌هایی که انرژی بالایی تولید می‌کنند. راهبرد اصلی این شرکت بدست آوردن فناوری های جدید و ثبت مالکیت فکری آنها است تا در نهایت بتواند لیسانس این فناوری‌ها را به فروش برساند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این شرکت با rf@graphenebatteries.no تماس بگیرید.
درباره شرکت سی‌وی‌دی‌اکیوپمنت
این شرکت در بخش طراحی و تولید تجهیزات فعالیت دارد، تجهیزاتی که برای تولید قطعات الکترونیکی پیشرفته مورد استفاده قرار می‌گیرند. از محصولات این شرکت می‌توان به ادوات CVD، کنترل کننده گاز، ادوات تولید پیل خورشیدی، تولید نانوموادی نظیر نانولوله کربنی، نانوسیم‌ها و گرافن، تولید ال ای دی‌ها و باتری‌ها اشاره کرد.