رابرت هاک راهکارهایی برای موفقیت در بازارهای آسیا ارائه داد

دکتر رابرت هاک، مدیر عامل شرکتInsight Inter Asia ، عصر پنجشنبه ۱۱ مهرماه اولین سخنرانی پنل «بازاریابی محصولات نانو» در مجمع بین‌المللی اقتصاد نانو را با موضوع «زیرساخت‌های بازاریابی و تجارت صادراتی در آسیا» ارائه کرد.

رابرت هاک در این پنل با ارائه آمار و مثال‌هایی مبتنی بر تجربیات سال‌ها کارش در بازارهای آسیا، با اشاره به نمودار فروش محصولات نانویی یک شرکت، گفت: «زمانی که حاشیه سود شما ناگهان افت می‌کند، این نقطه جایی است که شما باید نسل جدیدی از محصولتان را ارائه کنید. البته نباید جا بخورید چون در این موقع هم کمپانی‌ها و افرادی که خیلی محافظه‌کار هستند از این حرکت شما به هیچ وجه استقبال نمی‌کنند. بنابراین برای این که آنها را به خرید کردن راضی کنید، هزینه‌های گزاف نکنید چون فقط پولتان را دور خواهید ریخت. اینجاست که موسسه «من‌‌سف» به کمک شرکت‌ها می‌آید تا بتوانند محصولاتشان را بازاریابی کنند و به فروش برسانند».

هاک که تحصیلکرده رشته‌های مدیریت بازرگانی، امور مالی شرکت‌ها و مدیریت تکنولوژی است، ضمن تاکید بر این که آسیا از تعداد بسیار زیادی بازارهای مختلف و متفاوت در صنعت نانو تکنولوژی تشکیل شده، به توضیح فعالیت‌های موسسه من‌سف در بازارهای آسیا پرداخت و مدل‌های اقتصادی مختلفی را که این موسسه از فعالیت‌ شرکت‌های فعال عرصه نانو در آسیا استخراج کرده و مدل‌های موفق بازاریابی و فروش را معرفی کرد. او همچنین آمارهایی را در ارتباط با استراتژی‌های بازاریابی موفق برای شرکت‌های خارجی که قصد فروش محصولاتشان را در آسیا دارند، ارائه داد.

او در بخشی از صحبت‌هایش به زیرساخت‌های بازاریابی و تجارت در آسیا اشاره کرد و گفت: «نقشه راه شرکت ما فناوری محور نیست بلکه بازار محور است».

هاک در پایان سخنرانی‌اش خطاب به حضار گفت: «من از شرکت‌های ایرانی در سطح دانشگاهی استقبال می‌کنم که با ما همکاری کنند. فناوری و زیر ساخت‌های شما در ایران به‌روز و مطابق استانداردهای جهانی هستند».

شایان ذکر است، مجمع بین‌المللی اقتصاد فناوری نانو، چهارشنبه و پنجشنبه‏، ۱۰ و ۱۱ مهرماه با ۷ نشست تخصصی در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.