ارائه ۱۰۰ عنوان کتاب تخصصی فناوری نانو در جشنواره ششم

در ششمین نمایشگاه فناوری نانو ۱۰۰ عنوان از کتاب‌های مرجع و علوم روز در زمینه‌هایی چون‌، نانوفیزیک‌، نانو شیمی، نانومواد، نانو مکانیک، نانوالکترونیک و نانوبیولوژی برای پژوهشگران و محققان نانو ارائه شد است.

اولین حضور کتاب‌های معتبر خارجی در حوزه نانو با کتاب‌های انتشارات اشپرینگر جهت فروش به پژوهشگران و دانشجویان در ششمین نمایشگاه فناوری نانو با همکاری نانوسان آغاز شد.

اشپرینگر(Springer) یکی از معتبرترین ناشرهای بین‌المللی در زمینه کتب آکادمیک و ژورنال‌های تخصصی علمی است، که پس از الزویر (Elsevier) دومین ناشر بزرگ مجلات تخصصی دنیا محسوب می‌شود.

در ششمین نمایشگاه فناوری نانو ۱۰۰ عنوان از کتاب‌های مرجع و علوم روز در زمینه‌هایی چون‌، نانوفیزیک‌، نانو شیمی، نانومواد، نانو مکانیک، نانوالکترونیک و نانوبیولوژی که سال انتشار آنها از ۲۰۱۰ به بعد است با هماهنگی پایگاه اینترنتی فروش کتاب نانوسان جهت فروش عرضه شده است. این کتاب‌ها با تخفیف ۱۰درصدی در نمایشگاه به فروش می‌رسند.

بگفته مسئولین غرفه نانوسان بسته به میزان توجه‌، علاقمندی و استقبال مشتریان از کتب خارجی، جهت عرضه کتاب‌های خارجی از دیگر انتشارات خارجی در برنامه‌های بعدی نانوسان اقدام خواهد شد.

شایان ذکر است مجموعه نانوسان با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو اقدام به جمع‌آوری کتب منتشر شده در حوزه نانو کرده و با تخفیف ۴۰ درصدی این کتاب‌ها را از طریق سیستم فروش اینترنتی خود در اختیار دانشجویان، پژوهشگران و محققین این حوزه قرار می‌دهد.

دربازه زمانی نمایشگاه نانو نیز نانوسان در غرفه خود که در فضای بیرون سالن خلیج فارس در نزدیکی در ورودی سالن قرار دارد، تمامی کتاب‌های معتبر و تایید شده از سوی ستاد نانو را با تخفیف ۴۰ درصدی به متقاضیان و علاقمندان کتاب در حوزه نانو جهت خرید عرضه کرده است.

همچنین گفتنی است نانوسان به خریداران کتاب با توجه به نوع خرید و زمینه کاری برخی از نرم افزارهای ارائه شده در غرفه را به صورت رایگان در نمایشگاه نانو اهدا می‌کند.

از جمله نرم‌افزارهای ارائه شده در نمایشگاه می‌توان به نرم‌افزار میلیاردیم و نانوکاوش اشاره کرد. نرم‌افزار تخصصی میلیاردیم توسط کارگروه ترویج و آموزش عمومی جهت پاسخ‌گویی دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا که در حوزه نانو به طور تخصصی نیازمند اطلاعات‌اند طراحی و در نمایشگاه جهت فروش با تخفیف ۱۰ درصدی در غرفه نانوسان عرضه شده است.
افق این نرم‌افزار ۱۲ بخش است که تاکنون ۶ بخش آن شامل آموزش میکروسکوپ الکترونی روبشی (SEM)، آموزش میکروسکوپ پروپ روبشی (SPM)، آموزش کاربردهای فناوری نانودر پزشکی و داروسازی، آموزش نانوساختارهای کربنی، آموزش نانوکمپوزیت‌های پلیمری و آموزش ثبت اختراعات بین‌المللی، آماده شده است.

نرم افزارهای تخصصی میلیاردیم شامل بخش‌هایی چون حدود ۴ ساعت کلاس مجازی، مقالات آموزشی، چندرسانه‌ای‌ها، اسلایدها، جزوه‌های آموزشی و معرفی منابع علمی معتبر مربوطه است.

نرم‌افزار نانوکاوش که نرم‌افزار جمع و کاملی در فاز عمومی حوزه نانو است نیز در این نمایشگاه توسط نانوسان عرضه شده است.

به گفته مدیر غرفه نانوسان حضور مراجعه‌کنندگان و خرید محصولات نسبت به سال‌های گذشته افزایش تقریبا ۳۰ درصدی داشته است.

علاقمندان به کتاب‌ها و نرم‌افزارهای حوزه نانو در طول برگزاری نمایشگاه می‌توانند با حضور در غرفه نانوسان، کتاب‌های داخلی را با تخفیف ۴۰ درصدی، کتب انتشارات اشپرینگر را با ۱۰ درصد تخفیف و نرم‌افزارها را با ۳ تا ۵۰ درصد تخفیف همراه با هدایای خرید دریافت کنند.