تفاهم‌نامه همکاری برای تجاری‌سازی و توسعه محصولات فناوری‌نانو

اخیرا شرکت نانولبز (Nano Labs) با مرکز تحقیقات مواد پیشرفته (CIMVA) تفاهم‌نامه همکاری منعقد کرده که بر اساس آن طرفین روی تجاری‌سازی و توسعه محصولات مبتنی بر فناوری نانو فعالیت خواهند داشت.

شرکت نانولبز (Nano Labs) اخیرا تفاهم‌نامه همکاری با مرکز تحقیقات مواد پیشرفته (CIMVA) منعقد کرده است. براساس این تفاهم‌نامه این دو مرکز روی شناسایی و توسعه محصولات تجاری و صنعتی در بخش فناری‌نانو و مواد پیشرفته با یکدیگر همکاری خواهند داشت. این تفاهم‌نامه همکاری موجب خواهد شد تا شرکت نانولبز بتواند دستاوردهای خود را به محصول تجاری تبدیل کند.
این تفاهم‌نامه به طرفین اجازه می‌دهد تا پروژه‌های تحقیقاتی مشترک تعریف کرده و همچنین به تجاری‌سازی محصولات بپردازند. یکی از موضوعات قید شده در این تفاهم‌نامه این است که هر یک از طرفین حقوق و مالکیت معنوی آنچه را که بدست می‌آورند برای خود حفظ کنند.
برناردو چاواریا مدیر شرکت نانولبز می‌گوید ما خوشحال هستیم که با موسسه صاحب‌نامی همچون CIMVA همکاری داریم. اختراع، نوآوری و تجاری‌سازی قلب و روح این تفاهم‌نامه است. در حال حاضر بسیاری از علوم در سراسر جهان با همکاری مشترک، تجاری‌سازی شده و توسعه می‌یابد. با انعقاد تفاهم‌نامه، ما می‌توانیم از منابع انسانی، زیرساخت‌ها و فرصت‌های موجود در دیگر مراکز استفاده کنیم.
درباره CIMVA
موسسه CIMVA سه نوع فعالیت مختلف در برنامه‌های خود دارد ۱- ایجاد دانش پایه و توسعه آن در جامعه علمی داخل و خارج از مکزیک ۲- ایجاد منابع انسانی برای دانش پژوهان در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در حوزه‌های انرژی، مواد و محیط زیست ۳- انتقال دانش فنی از سازمان‌ها به دیگر بخش‌ها. از زمان تاسیس CIMVA، این مرکز به دنبال راه‌های مختلف افزایش سطح آموزش نیروهای انسانی بوده است.
درباره نانولبز
این شرکت در حوزه فناوری نانو فعال بوده که از اکتبر ۲۰۱۲ فعالیت خود را آغاز کرده است. هرچند که این شرکت نوپا است اما ده‌ها مقاله علمی در نشریات معتبر به چاپ رسانده است. دانشمندان، مهندسان و طراحان متعددی در این شرکت مشغول به فعالیت هستند تا بتوانند محصولاتی در حوزه‌های مختلف ارائه کنند این شرکت در بخش انرژی، مواد و سلامت فعالیت دارد. این شرکت به دنبال استفاده از نانومواد در محصولات فعلی موجود در بازار است تا از این طریق خواص تازه‌ای در این محصولات ایجاد کرده و در نهایت بازار فروش محصولات را بهبود دهد.