ایجاد بورس تحصیلی برای برگزیدگان مسابقات سراسری نانو

ثبت‌نام در مسابقه ملی فناوری نانو در ایام ششمین جشنواره نانو در غرفه انجمن‌های علمی توسط نهادهای ترویجی با تخفیف ۵۰ درصدی صورت می‌گیرد.

ثبت‌نام در مسابقه ملی فناوری نانو در ایام ششمین جشنواره نانو در غرفه انجمن‌های علمی توسط نهادهای ترویجی با تخفیف ۵۰ درصدی صورت می‌گیرد.

گفتنی است، دوره سوم مسابقه با حضور سه هزار و چهارصد نفر در اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار گردید. ثبت نام چهارمین مسابقه فناوری نانو نیز از اول مهرماه آغاز شده است. این آزمون در اوایل اردیبهشت ماه سال آینده به صورت سراسری برگزار خواهد شد.

به گفته مسئول نهادهای ترویجی، ستاد توسعه فناوری نانو در راستای جهت‌دهی به برگزیدگان درصدد ایجاد بورس تحصیلی و معرفی برگزیده‌ها به دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها است.

گفتنی است ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در راستای اهداف ترویجی و آموزشی تدوین شده در سند راهبرد ۱۰ ساله فناوری نانو، و در پی برگزاری موفقیت آمیز سه دوره مسابقه ملی فناوری نانو، اقدام به برگزاری چهارمین  مسابقه ملی فناوری نانو نموده است.
پیش‌بینی این ستاد در خصوص تعداد شرکت‌کنندگان در چهارمین مسابقه ملی فناوری نانو ۵ تا ۶ هزار نفر است.

علاقمندان به فناوری نانو می‌توانند با شرکت در این آزمون، میزان آشنایی خود با فناوری نانو را مورد ارزیابی قرار دهند و برای ارتقاء سطح آگاهی خود برنامه‌ریزی و تلاش نمایند.

لازم به ذکر است که ثبت نام از طریق ۴۸ نهاد ترویجی عضو ستاد فناوری نانو با تخفیف ۵۰ درصدی انجام می‌گیرد. همچنین دوره‌های آموزشی جهت آمادگی در آزمون نیز در سطوح و موضوعات مختلف توسط نهادهای ترویجی برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این مسابقه که بزرگترین رقابت علمی کشور در زمینه فناوری نانو است، ایجاد فضای رقابتی سالم به منظور افزایش آشنایی افراد با فناوری نانو، گسترش آموزش فناوری نانو در دانشگاه‌ها و دیگر مراکز علمی و آموزشی و جهت‌دهی به فعالیت‌های آموزشی و حمایت‌های تشویقی صورت گرفته از سوی ستاد توسعه فناوری نانو است.

داوطلبانی که  حد نصاب نمره آزمون تستی را کسب کنند و به سوالات بخش آموزش پاسخ مناسب دهند، گواهی توانمندی تدریس فناوری نانو به آنها اعطا می‌گردد. گفتنی است منبع پیشنهادی جهت مسابقه فناوری نانو سایت آموزش نانو به آدرس Edu.nano.ir معرفی شده است.