حضور هفت مرکز رشد فعال در حوزه نانو در ششمین جشنواره نانو

در جشنواره امسال هفت مرکز رشد برتر و فعال از ۳۵ مرکز رشد عضو موسسه خدمات فناوری تا بازارحضور پیداکرده و به ارائه دستاوردهای خود می‌پردازند.

در جشنواره امسال هفت مرکز رشد برتر و فعال از ۳۵ مرکز رشد عضو موسسه خدمات فناوری تا بازار حضور پیداکرده و به ارائه دستاوردهای خود می‌پردازند.  

هدف مراکز رشد از حضور در این جشنواره جذب فناور و همچنین ارائه محصولات دانش بنیان است.

به گفته کارشناس مراکز رشد موسسه خدمات فناوری تا بازار، هدف اصلی تحت حمایت قرار دادن شرکت‌های واقع در مراکز رشد از سوی موسسه خدمات فناوری تا بازار، تجاری‌سازی کامل محصولات این شرکت‌ها، افزایش فروش، تبدیل شدن به محصولات صادراتی و کسب امتیازهای لازم است.

لازم به ذکر است، بسیاری از شرکت‌هایی که در حال حاضر به شرکت‌های بزرگ و موفق در حوزه نانو تبدیل شده‌اند از یک ایده در دل مراکز رشد برخواسته و به موفقیت رسیده‌اند.شرکت پارسا پلیمر شریف و مجتمع فنی فدک از جمله این شرکت‌ها هستند.

مرکز رشد شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، مرکز رشد الزهرا، مرکز رشد سمنان، مرکز رشد واحدهای فناور صنایع رنگ، مرکز رشد سازمان علمی و صنعتی ایران و مرکز رشد انستیتو پاستور ایران و مرکز رشد بقیه‌الله، هفت مرکز رشد حاضر در این جشنواره‌اند.

در زیر به شرح برخی از فعالیت‌ها و دستاوردهای ارائه شده از سوی این مراکز در ششمین جشنواره نانو پرداخته می‌شود:

•    مرکز رشد شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اهدافی که برای مراکز رشد تعریف شده است به معرفی شرکت‌های دانش بنیانی که در حوزه نانو فعالیت دارند می‌پردازد. گفتنی است در این مرکز ۷ شرکت در زمینه نانو فعالیت دارند.
•    مرکز رشد الزهرا؛ ارائه و معرفی محصولاتی چون نانوسیال مغناطیسی (فروفلوئیدها)، قند اینورت تولید شده از نانوذرات مغناطیسی و…
•    مرکز رشد سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران؛ عرضه محصولاتی چون نانورس، پد زخم نانویی، ذرات پلیمری آمیتیس، پودر تیتانیوم و دستگاهای ذوب ریخته‌گری تحت گاز خنثی با قوس الکتریکی، GC الکتروفورزو اسپارک پلاسما زینترینگ و… . گفتنی است در این مرکز رشد ۱۰ شرکت نانویی به فعالیت می‌پردازند.
•    مرکز رشد بقیه‌الله؛ عرضه بیش از ۴۵ نوع کود ریزمغزی.
•    مرکز رشد استان سمنان؛ دستگاهCVD، راکتور حسگرهای گازی، آسیاب‌های سیاره‌ای، ۳ نوع نانو ذره پالادیوم، نقره و طلا که برای اولین بار به روش زیستی تولید شده است. لازم به ذکر است، این مرکز درصدد است این نانوذرات منحصربه‌فرد را به صادرات برسانند.