شرکت‌های فعال در حوزه بهداشت و سلامت در نمایشگاه نانو

در جشنواره امسال ۷شرکت‌ در بخش بهداشت و سلامت حضور دارند.

اکسیر نانوسینا، نانوالوندآراد، نانودانش کاسپین، کیتوتک، داروسازی عماد، زیست فناوران سینا و صنایع تولیدات کاغذی خراسان–گلریز از شرکت‌های حاضر در بخش بهداشت و سلامت ششمین جشنواره نانو هستند.

شرکت اکسیرنانو سینا که یک شرکت دانش‌بنیان درحوزه تولید دارو است تاکنون موفق به تولید ۳ دارو با استفاده از فناوری نانو شده است.

داروی دوکسوروبیسین هیدروکلراید لیپوزومی (یک ترکیب ضد سرطان) با نام تجاری سینادوکسوزوم، دارویی است که شرکت اکسیر نانو امسال نیز با خود جهت عرضه به ششمین جشنواره آورده است.
گفتنی است، از این نانو دارو برای درمان سرطان تخمدان، سرطان سینه، سرطان مولتیپل میلوما و سرطان کاپوسی سارکومای همراه در بیماران مبتلا به ایدز استفاده می‌شود.
درحال حاضر این دارو با همکاری گروه دارویی سبحان تولید می‌شود. این شرکت داروی آمفولیش را نیز تولید کرده که این دارو برای درمان بیماری سالک مفید است.
داروی سینا آمفولیش در انتظار تاییدیه از وزارت بهداشت قرار دارد و پیش بینی می‌شود این دارو که به صورت ژل است تا حدود سه ماه آینده وارد بازار شود.
سینا کورکومین دیگر داروی تولید شده در شرکت دانش بنیان اکسیر نانو سینا است که این دارو نیز در انتظار تایید وزارت بهداشت قرار دارد.

شرکت کیتوتک، محصولات ضدعفونی کننده سیلوسپت (به عنوان نسل جدیدی از محلول‌های ضدعفونی کننده برپایه فناوری نانونقره) و محصولات بندآورنده خونریزی (این محصول سبب کاهش مدت زمان و بندآوری خونریزی درموارد اورژانس، جراحی و.. می‌شود) و انواع پانسمان‌های خود را ارائه داشته است.

اسپری‌های ضدعفونی‌کننده و ترمیم‌کننده زخم با استفاده از نانوسیلور (محصول فرآوری شده با فناوری نانونقره) محصولی است که شرکت نانوالوند آراد در بخش سلامت و بهداشت جشنواره نانو عرضه کرده است.

داروسازی عماد نیز در جشنواره ششم محصولاتی چون اسپری‌های ضدعفونی و
بانداژ‌های ضدباکتری جهت مصرف انواع زخم باز و دیابتی را عرضه کرده است. همچنین شرکت تولیدات کاغذی گلریز دستمال‌های آنتی‌باکتریال را در جشنواره امسال عرضه داشته است.