نگاهی بر حضور کشورهای مختلف در ششمین جشنواره نانو

بخش بین الملل نمایشگاه فناوری نانو امسال شاهد حضور ۴ کشور کره جنوبی، رومانی، لبنان و روسیه بود و دستاوردهای پژوهشگران این کشورها در حوزه فناوری نانو مهمان غرفه‌های نمایشگاه بودند.

باتوجه به اینکه جایگاه ایران در حوزه فناوری نانو در میان کشورهای مهم و فعال در این حوزه به رسمیت شناخته شده است، هدف از برگزاری بخش بین الملل این نمایشگاه ارتباط بیشتر ایران با دیگر کشورهای جهان در حوزه فناوری نانو بوده است.

کشور رومانی که برای اولین بار مهمان ایران در نمایشگاه فناوری نانو بود، دستاوردهای خود را در حوزه مواد نانوساختار مغناطیسی به نمایش گذاشت. مسئولین این غرفه علاوه بر ارائه دستاوردهای خود در زمان برگزاری نمایشگاه با حضور در غرفه‌های مختلف نمایشگاه با پژوهشگران کشور گفتگو کردند و از نزدیک با پیشرفت‌های کشور در حوزه فناوری نانو آشنا شدند.

کشور روسیه از دیگر کشورهای مستقر در نمایشگاه فناوری بود که دستاوردهای خود در زمینه سرامیک‌های پیشرفته و نانوساختار را در این نمایشگاه ارائه کرد.

کره جنوبی دیگر مهمان نمایشگاه فناوری نانو بود که این کشور نیز محصولات و دستاوردهای خود در حوزه نانو مواد و نانوساختارها را در معرض دید شرکت کنندگان قرار داد.

مهمان دیگر بخش بین‌الملل نمایشگاه فناوری نانو کشور لبنان بود که در غرفه این کشور کنسرسیومی از دانشگاه‌های مختلف لبنان حضور داشتند و یافته‌های علمی خود را در حوزه فناوری نانو به نمایش گذاشتند.

گفتنی است طی برگزاری نمایشگاه فناوری نانو سفرای کشورهای متعددی از جمله برزیل، اکوادور و بولیوی و بیش از ۱۴ کاردار کشورهای مختلف از این نمایشگاه بازدید کردند.