خرید یک شرکت تولیدکننده میکروسکوپ فلورسانس توسط شرکت بروکر

شرکت بروکر (Bruker) با خرید شرکت پراری تکنولوجیز (Prairie Technologies) موقعیت خود را در بازار تجهیزات تعیین مشخصات سطوح نانومقیاس تقویت کرد. پراری یکی از تولیدکنندگان میکروسکوپ فلورسانس است.

شرکت بروکر (Bruker) یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات آزمایشگاهی اعلام کرده که این شرکت موفق به تصاحب شرکت پراری تکنولوجیز (Prairie Technologies) شده‌است. پراری یکی از تولیدکنندگان میکروسکوپ فلورسانس در حوزه علوم زیستی است. بروکر با خرید پراری می‌تواند موقعیت خود را در بازار علوم زیستی تثبیت کند. در حال حاضر بروکر میکروسکوپ نیروی اتمی، ویژه مطالعات زیستی تولید می‌کند که میکروسکوپ فلورسانس شرکت پراری می‌تواند در کنار BioAFM بروکر، وضعیت این شرکت را در تولید محصولات زیستی بهبود دهد.
دفتر مرکزی شرکت پراری در شهر مادیسون واقع است. این شرکت میکروسکوپ فلورسانس چند فوتونی تولید می‌کند، بسیاری از محققان با استفاده از این میکروسکوپ‌های چند فوتونی موفق به کشف‌های مهمی در بخش عصب‌شناسی و زیست‌شناسی سلولی شده‌اند. محصولات این شرکت موفق شده سالانه بیش از ۱۵۰ میلیون دلار فروش داشته باشد. با تصاحب این شرکت، بروکر می‌تواند وارد بازار میکروسکوپ‌های فلورسانس شود؛ بازاری که در آن انواع مختلفی از میکروسکوپ‌ها نظیر محصولات چند فوتونی، تک فوتونی همگرا و چند فوتونی روبشی وجود دارد.
پراری در حدود ۳۰ کارمند در شعب مختلف خود در جهان دارد که با این پرسنل موفق به کسب سودی در حدود ۱۱ میلیون دلار در سال ۲۰۱۲ شده‌است. شرکت بروکر قصد دارد تا فناوری موجود در شرکت پراری را به عنوان یک واحد کسب و کار در شهر مادیسون قرار داده و با استفاده از آن درآمد قابل توجهی از این بازار به‌دست آورد به شکلی که محصولات مختلف خود در بخش تعیین مشخصات سطوح در مقیاس نانو را به فروش برساند.
مارک مونچ یکی از مدیران شرکت بروکر می‌گوید: پراری در بخش توسعه میکروسکوپ فلورسانس چند فوتونی فعالیت دارد. محصولات این شرکت بسیار جالب توجه و خلاقانه است به طوری که طرفداران زیادی در بازار پیدا کرده است. در حال حاضر دو محصول جدید آنها یعنی Ulitima که یک میکروسکوپ دو فوتونی است و Opterra که یک میکروسکوپ همگرای روبشی چند فوتونی است رشد قابل ملاحظه‌ای در بازار فروش تجربه کرده است.
مایک سولسواسکی مدیر شرکت پراری می‌گوید: ما از این که به شرکت بروکر پیوستیم بسیار خرسندیم و امیدواریم که از پتانسیل‌های موجود در این شرکت برای بهبود خدمات و کسب سهم بیشتری از بازار استفاده کنیم.