راه‌اندازی خط تولید جدید نقاط کوانتومی

شرکت نانوسیس (Nanosys) اخیرا حجم تولید نقاط کوانتومی خود را افزایش داده است. این شرکت با تولید ۲۰۰۰ کیلوگرم نقاط کوانتومی توانسته است تا ماده اولیه برای تولید فیلم‌های نقاط کوانتومی را تامین کند. این فیلم‌ها در تولید نمایشگرها کاربرد دارند.

شرکت نانوسیس (Nanosys) یکی از شرکت‌های تولیدکننده مواد اولیه برای ساخت نمایشگرها و پیل‌های خورشیدی است. این شرکت که تولید‌کننده نقاط کوانتومی است اخیرا موفق به افزایش حجم تولید نقاط کوانتومی شده‌است. شرکت نانوسیس اعلام کرد که خط تولیدی به مساحت ۶۰ هزار فوت‌مربع را در میلپیتاس کالیفرنیا راه‌اندازی کرده است. با راه‌اندازی این خط تولید نقاط کوانتومی این شرکت موسوم به Nanosys Quantum Dot Concentrate™ ، نانوسیس می‌تواند ۲۰۰۰ کیلوگرم ماده اولیه برای استفاده در فیلم‌های نقاط کوانتومی تولید کند. این دستاورد جدید شرکت نانوسیس نشان می‌دهد که این شرکت یک گام دیگر در مسیر تولید نمایشگرهای مبتنی بر نقاط کوانتومی برداشته است.
اخیرا با استفاده از فناوری فیلم‌های نقاط کوانتومی شرکت نانوسیس، تلویزیون ۵۵ اینچی ساخته شده‌است. نتایج تحقیقات اخیر نشان داده که استفاده از این فیلم‌ها در نمایشگرها موجب افزایش کیفیت رنگ و غنی‌تر شدن تصویر به لحاظ رنگ می‌شود از سوی دیگر این فیلم‌ها موجب کاهش مصرف انرژی می‌شوند. تلویزیون ساخته شده با این فیلم‌ها ۴۰درصد کیفیت رنگ بیشتری نسبت به فناوری LED فعلی داشته در حالی که مصرف انرژی آن ۳۵ درصد کمتر است.
جیسون هارتلاو یکی از مدیران شرکت نانوسیس می‌گوید: فیلم‌های نقاط کوانتومی ما می‌تواند فناوری LCDها را به چالش بکشد، ما در حال کار روی ساخت نمایشگرهای جدیدی با استفاده از این فیلم‌ها هستیم تا در نهایت نمایشگرهایی کاراتر، کم‌مصرف‌تر و با عملکرد بالا تولید کنیم. این کار می‌تواند وضعیت اقتصادی بازار را تغییر دهد. در حال حاضر تقاضای بازار برای فیلم‌های نقاط کوانتومی به شدت رو به افزایش است و ما می‌توانیم به واسطه این نیاز در بازار، تولیدات خود را افزایش دهیم.
شرکت نانوسیس در ارتباط نزدیک با چند تولید‌کننده هستند تا بتوانند روند افزایشی تولید فیلم‌های نقاط کوانتومی را حفظ کنند.
درباره شرکت نانوسیس
این شرکت یکی از تولیدکنندگان نانومواد در جهان است که مواد نیمه‌هادی با ویژگی‌های منحصر به فرد تولید می‌کند. مواد تولید شده توسط این شرکت در تولید ادوات مختلف نظیر نمایشگرها، ذخیره‌کننده‌های انرژی و سیستم‌های روشنایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.