در هفته‌ای که گذشت؛ حضور ستاد نانو در سه نمایشگاه

ستاد نانو در هفته گذشته در دو نمایشگاه صنعتی و یک نمایشگاه ترویجی حضور یافت و به معرفی فعالیت‌های انجام شده در زمینه فناوری نانو در کشور پرداخت.

ستاد نانو در هفته گذشته در سه نمایشگاه که بطور همزمان در نمایشگاه بین‌المللی تهران و برج میلاد برگزار شد، حضور یافت و به معرفی فعالیت‌های انجام شده در زمینه فناوری نانو پرداخت. نوزدهمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات، مواد اولیه، منسوجات خانگی، ماشین‌های گلدوزی و محصولات نساجی؛ نمایشگاه بین‌المللی تجارت سازمان همکاری‌های کشورهای اسلامی؛ و نمایشگاه هفته ترویج علم، سه نمایشگاهی بودند که ستاد نانو در آنها حضور یافت.

filereader.php?p1=main_ba33c8e1149f5e4a5

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی تجارت سازمان همکاری اسلامی ۶ تا ۹ آبان ماه سال جاری به مدت پنج روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شد. در این نمایشگاه بنگاه‌های تجاری و تولیدی و همچنین نهادهای اقتصادی بیش از ۳۰ کشور اسلامی حضور داشتند.

تمرکز MWB 2013 بر تقویت و گسترش اقتصاد بدون مرز به کمک سایر کشورهای اسلامی و تقویت وضعیت اقتصادی موجود و ارتقای قدرت رقابت در بازارهای جهانی و نیز بازارهای کشورهای اسلامی و نیز تقویت و تسریع سرمایه گذاری در داخل و خارج مرزهای کشورهای اسلامی است. ستاد توسعه فناوری نانو با ۱۳ شرکت در یک پاویلیون در این نمایشگاه حضوریافت و به معرفی دستاوردهای کشورمان در زمینه مواد و تجهیزات فناوری نانو پرداخت. نانوموادی چون نانو جاذب‌های اتیلنی و نانو پودر سیلیکا، روغن موتور نانویی، نانو کود بیولوژیکی، رنگ‌های ترافیکی و عایق، فیلترهای نیروگاهی، لباس‌ها و منسوجات ضد باکتری، محصولات پزشکی چون داروی ضد سرطان و پماد و بانداژ ضد باکتری، و تجهیزاتی چون میکروسکوپ الکترونی از جمله دستاوردهای ارائه شده در غرفه ستاد نانو بودند.

filereader.php?p1=main_6d2f39ceac8e19557

نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات، مواد اولیه، منسوجات خانگی، ماشین‌های گلدوزی و محصولات نساجی از ششم تا نهم آبان در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد. ۱۳۲ شرکت داخلی در کنار ۹۲ شرکت خارجی از ۱۴ کشور تازه‌ترین محصولات و فناوری خود را در زمینه صنعت نساجی در این نمایشگاه ارائه دادند.

 در غرفه ستاد نانو نیز سه شرکت:
•    یارنیکان صالح: سازنده دستگاه ArcPVD با قابلیت ایجاد پوشش‌های مختلف بر روی قطعات فلزی از جمله قطعات ماشین آلات نساجی؛
•    شرکت پلاسما فناور امین: سازنده دستگاه PACVD با قابلیت ایجاد پوشش‌های سخت بر روی قطعات فلزی و آلیاژهای مختلف صنعتی؛ و
•    شرکت جواب کاسپر: تولید کننده جوارب ضد باکتری؛

حضور داشتند و به ارائه دستاوردهای خود به بازدیدکنندگان پرداختند.

filereader.php?p1=main_e57de7005847b0bb0

نمایشگاه هفته ترویج علم نیز سومین نمایشگاه برگزار شده در هفته گذشته بود که ستاد نانو با حضور در آن به معرفی فعالیت‌های ترویجی خود در زمینه فناوری نانو پرداخت. از جمله فعالیت‌های ارائه شده از سوی ستاد نانو در ایام نمایشگاه می‌توان به معرفی باشگاه نانو و المپیاد نانو، معرفی سایت آموزش فناوری نانو edu، معرفی ماهنامه فناوری نانو و ارائه ۱۵ نسخه نرم‌افزار با عناوین میلیاردیم، نانو و صنعت، آموزش کارآفرینی نانو، نانو کاوش و نانو در ایران، اشاره کرد.

گفتنی است انجمن ترویج علم ایران از سال گذشته با هدف ارتقای سطح برنامه‌ها و ایجاد حرکتی ساختارمند با همکاری سایر نهادها و سازمان‌های علمی و فرهنگی کشور نسبت به بزرگداشت روز و هفته جهانی ترویج علم در سطح ملی اقدام کرده است. روزهای چهارم تا نهم آبان ماه امسال سالن همایش‌های برج میلاد شاهد برگزاری دومین دوره نمایشگاه ترویج علم ایران بود.