سیزدهمین نشست مدیران شبکه آزمایشگاهی نانو برگزار شد

سیزدهمین نشست مدیران شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو یک‌شنبه ۱۲ آبان در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد. در این نشست از ۲۰ نفر از کارشناسان منتخب شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو در سال ۱۳۹۱ تقدیر شد.

سیزدهمین نشست مدیران شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو در تاریخ یک‌شنبه ۱۲ آبان در محل پژوهشکده گیاهان و مواد اولیه دارویی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد. در این گردهمایی از ۲۰ نفر از کارشناسان منتخب و رابطین برتر شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو در سال ۱۳۹۱ تقدیر بعمل آمد.

در سیزدهمین نشست مدیران شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو که با حضور بیش از ۶۵ نفر از مدیران، کارشناسان و رابطین منتخب آزمایشگاه‌های عضو از سراسر کشور برگزار گردید، مدیران مراکز از نزدیک با هم ملاقات نموده و در خصوص افزایش همکاری‌های مشترک بحث و تبادل نظر نمودند.

در ابتدای این نشست، دکتر علیرضا قاسمپور، رئیس پژوهشکده گیاهان و مواد اولیه دارویی دانشگاه شهید بهشتی ضمن خوشامدگویی به میهمانان به معرفی پژوهشکده و دستاوردهای آن پرداختند. وی با اشاره به سابقه و پیشینیه ایران در استفاده از گیاهان دارویی، افزود: «دانشگاه شهید بهشتی با تأسیس پژوهشکده گیاهان و مواد اولیه دارویی قدم در این عرصه گذاشته و امیدوار است با استفاده از نیروهای متخصص، حرکتی نهادینه و پویا را آغاز نماید.»
دکتر قاسمپور گفت: «این پژوهشکده با مجوز سازمان توسعه صنعت ملل متحد(UNIDO)  و در راستای نیاز کشور برای استفاده بهینه از گیاهان دارویی بومی ایران تأسیس شده است.» پژوهشکده گیاهان و مواد اولیه دارویی شامل چهار گروه فیتوشیمی، بیولوژی، کشاورزی و مهندسی شیمی است که اساسنامه و تشکیلات آن به تصویب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسیده و در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرد.

دکتر رضا اسدی‌فرد، مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو، سخنران بعدی جلسه بود که به ارایه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو پرداخت. ارتباط چهره به چهره مدیران با یکدیگر، بررسی زمینه‌های مشترک همکاری بین آزمایشگاه‌ها و آشنا شدن آزمایشگاه‌ها با ظرفیت‌ها و توانایی‌های همدیگر، از مهم‌ترین اهداف برگزاری نشست مدیران است که وی به آن اشاره کرد.
دکتر اسدی فرد همچنین با تاکید بر اهمیت کارگروه‌های تخصصی شبکه افزود: «هم اکنون ۲۳۷ نفر از کارشناسان آزمایشگاه‌های عضو در قالب ۷ کارگروه تخصصی در شبکه فعالیت می‌کنند که این مساله چشمگیر بوده و می‌تواند نقش پر رنگی در ارتقاء سطح دانش تخصصی آزمایشگاه‌ها ایفا نماید.»

در بخش دوم برنامه مهرداد محرمی، مدیر ارشد آزمایشگاه‌های مرکز پژوهش متالورژی رازی در خصوص مشتری مداری در آزمایشگاه‌ها و تجربیات مرکز رازی در این زمینه صحبت‌هایی را بیان نمود. آزمایشگاه مرکز پژوهش متالورژی رازی به عنوان یک آزمایشگاه خصوصی که همواره رتبه‌های برتر را در بین آزمایشگاه‌های عضو کسب کرده، روش‌ها و سیستم‌های نوینی را در زمینه مشتری‌مداری در مرکز خود بکار گرفته است و نتایج قابل توجهی را نیز کسب کرده است که می‌تواند برای آزمایشگاه‌های دیگر بعنوان یک الگو و مدل مناسبی قرار گیرد.

در بخش بعدی برنامه مهندس مجتبی نسب، دبیر شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو، به ارایه گزارشی در خصوص ارزیابی آزمایشگاه‌های عضو شبکه در سال ۱۳۹۱ پرداخت و بر لزوم توجه بیشتر مدیران بر شاخص‌های ارزیابی آزمایشگاه‌ها و مشارکت در برنامه‌های شبکه آزمایشگاهی تاکید نمود.
 
در بخش پایانی برنامه، شرکت کننده‌گان از تجهیزات و امکانات آزمایشگاه‌های پژوهشکده گیاهان و مواد اولیه دارویی شهید بهشتی بازدید بعمل آورده و از نزدیک با امکانات و پرسنل پژوهشکده آشنا شدند.
گفتنی است در پایان این گردهمایی از ۲۰ نفر از کارشناسان منتخب و رابطین برتر شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو در سال ۱۳۹۱ تقدیر بعمل آمده و جوایزی به آن‌ها اهدا شد.