ثبت پتنتی درباره کیت‌های تشخیص طبی مبتنی بر نانوذرات

شرکت جنیسفر (Genisphere) موفق به ثبت پتنی در حوزه تشخیص طبی با استفاده از نانوذرات شده است. این پتنت مربوط به توسعه فناوری جدید تشخیصی این شرکت است که موجب افزایش ۱۰۰ برابری حساسیت و کاهش هزینه انجام تست می‌شود.

شرکت جنیسفر (Genisphere) اعلام کرده است که فناوری جدیدی موسوم به ۳DNA® Nanotechnology را عرضه کرده است؛ این سیستم برای تقویت‌ سیگنال‌های ادوات تشخیص طبی مورد استفاده قرار می‌گیرد. جزئیات این فناوری در قالب پتنتی در تاریخ ۱۶ آگوست ۲۰۱۳ برای اداره ثبت پتنت آمریکا ارسال شده‌است. این شرکت پیش از این فناوری موسوم به ۳DNA® Signal Amplification technology را ارائه کرده بود که در این پروژه جدید، این فناوری توسعه یافته است به طوری که هنگام شناسایی معرف‌ها درآرایه‌های ایمنی نیاز به اصلاحات شیمیایی با آنتی‌بادی‌ها حذف می‌شود.
جیم کادوشیم از محققان این شرکت می‌گوید: حساسیت، یکی از پارامترهای مهم در فرآیندهای تشخیص طبی است. شرکت جنیسفر فرآیندی ارائه می‌کند که در آن حساسیت تست به شدت افزایش یافته و هزینه آن کاهش می‌یابد؛ بنابراین می‌توان گفت که این فناوری جدید کاملا قابل رقابت در بازار است.
فناوری ۳DNA® Nanotechnology شرکت جنیسفر موفق شده تا حساسیت را تا ۱۰۰ برابر افزایش دهد بدون این که پیچیدگی تست افزایش یابد. این مقدار حساسیت با هیچ یک از سیستم‌های موجود در بازار قابل دسترسی نیست. باب گتز از مدیران این شرکت می‌گوید: جنیسفر با فعالان بازار همکاری نزدیکی دارد. ما معتقدیم که فرآیند جدید جنیسفر می‌تواند به سرعت به صورت محصول وارد بازار شود، این موفقیت نشانه‌ای برای شرکت‌های فعال در این حوزه است؛ به این معنا که آنها می‌توانند برای توسعه فرآیندهای فعلی خود با تجاری‌سازی فناوری موجود در بخش R&D خود از تجربه شرکت جنیسفر استفاده کنند.
درباره جنیسفر
جنیسفر یک شرکت فعال در حوزه فناوری‌نانو است که روی سیستم‌های رهایش دارویی و تشخیص طبی فعالیت دارد. این شرکت پیش از این فناوری ۳ DNA مبتنی بر نانوذرات را ارائه کرده بود. این فناوری برای بهبود حساسیت آرایه‌های ایمنی و سیستم‌های تشخیص اسید نوکلئیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین از این فناوری در برخی داروها نیز استفاده می‌شود. جنیسفر با استفاده از این فناوری موفق به ایجاد لایسنس‌های متعددی برای کیت‌های تشخیص طبی شده‌است. این کیت‌ها دارای حساسیت بسیار بالایی نسبت به سیستم‌های دیگر هستند. یکی از اهداف این شرکت آن است که هزینه تست‌ها را کاهش داده و عملکرد آنها را افزایش دهد. جنیسفر درصدد یافتن شرکاء مختلف در حوزه زیست‌فناوری است. برای اطلاعات بیشتر در این باره می‌توانید به آدرس www.genisphere.com مراجعه کنید.