راه‌اندازی بخش تولید نانوپوشش برای تجهیزات نفتی

شرکت آباکان مجموعه جدیدی را راه‌اندازی کرده است که برای بخش تجهیزات نفتی، پوشش‌های مقاوم در برابر خوردگی تولید می‌کند. این پوشش‌ها دارای نانوذرات سرامیکی بوده و نسبت به پوشش‌های رایج ۳ تا ۸۰ برابر مقاومت‌تر است.

شرکت آباکان (Abakan Inc) یکی از شرکت‌های پیشرو در تولید پوشش‌های پیشرفته است. این شرکت اخیرا اعلام کرده که زیرمجموعه جدیدی به نام (MesoCoat Coating Services Inc(MCS را راه‌اندازی کرده است. این زیرمجموعه جدید در بخش ارائه خدمات پوشش‌دهی با استفاده از فناوری موسوم به (PComP(TM فعالیت دارد. پوشش‌های ایجاد شده با این روش دارای مقاومت به خوردگی بالا بوده و در محیط‌های روغنی و گازی به کُندی دچار خستگی می‌شود. این پوشش‌ برای استفاده در حوزه‌های مختلف نظیر هوافضا، مواد شیمیایی و پردازش فلزات مناسب است.

MCS دارای مرکزی مجهز برای پوشش‌دهی گرمایی بوده و درصدد راه‌اندازی دو مرکز جدید است. MCS قصد دارد تا در این مراکز جدید روی پوشش‌دهی قطعات بزرگ در ابعاد ۴۰ فوت کار کند. در حال حاضر این مجموعه دارای بخشی برای تولید پودر برای استفاده در فرآیند پوشش‌دهی است. MCS در حال گسترش این خط تولید و افزایش ۶ برابر ظرفیت آن و رسیدن به رقم ۳۰ تن در سال است. پیش‌بینی می‌شود ظرفیت این خط تولید در سال ۲۰۱۴ به ۱۶۰ تن در سال برسد. دلیل این افزایش ظرفیت، افزایش تقاضای بازار در بخش تجهیزات نفتی است. تقاضا برای پوشش‌دهی با فناوری PComP بسیار بالا است به طوری که تا شش ماه سفارش برای کار از سوی این شرکت گرفته شده‌است.

آندرو شرمن از مدیران این شرکت می‌گوید: «با افزایش تولید نفت و گاز در ایالت‌های مرکزی آمریکا نیاز برای تعمیر و بهبود تجهیزات نفتی رو به افزایش است. شرکت‌های نفتی نیاز به یک همکار منطقه‌ای دارند تا در صورت نیاز، تجهیزات آنها را تعمیر یا به روز کند. دلیل نیاز به یک همکار منطقه‌ای آن است که در حال حاضر، این تجهیزات برای تعمیر به بوستون فرستاده می‌شوند که هم هزینه و هم زمان زیادی برای انجام این کار لازم است؛ بنابراین، یک همکار منطقه‌ای می‌تواند زمان و هزینه کار را کاهش دهد. ما با ارائه خدمات در این منطقه می‌توانیم در این بازار ۳۲ میلیارد دلار فعالیت داشته باشیم.»

پوشش ارائه شده توسط این شرکت ۳ تا ۸۰ برابر بهتر از پوشش‌های رایج عمل کرده و مقاومت به خوردگی و خستگی بیشتری دارند. در این پوشش از نانوذرات سرامیکی استفاده شده‌است که سختی مشابه ترکیبات فلزی را دارند.