دریافت جایزه نانوپزشکی برای نانوابزار شناسایی سرطان پستان

شرکت اندومگنتیک (Endomagnetics) به فناوری جدیدی برای شناسایی بیماری سرطان پستان دست یافته است که در آن با کمک نانوحسگرهایی می‌توان سلول‌های سرطانی را شناسایی کرد. این شرکت به دلیل ارائه این فناوری موفق به دریافت جایزه نانوپزشکی اروپا شده است.

شرکت اندومگنتیک (Endomagnetics) یکی از شرکت‌های جدا شده از دانشگاه هوستون در انگلستان بوده که روی راه‌های جدید شناسایی و درمان سرطان پستان فعالیت دارد. این شرکت اخیرا برنده جایزه نانوپزشکی اتحادیه اروپا شده است.
شرکت اندومگنتیک محصولات متعددی در بخش شناسایی و درمان سرطان دارد که بیشتر آنها محصول خلاقیت آندریاس برازدیکیس، استادیار رشته فیزیک دانشگاه هوستون است. محققان این شرکت موفق به ساخت ابزاری برای مشاهده بهتر نحوه گسترش سرطان پستان شده‌اند.
جایزه نانوپزشکی (Nanomedicine Award) توسط سازمان ETPN بنیان‌گذاری شده است که در آن به خلاقیت‌های برتر بین المللی در حوزه نانوپزشکی جوایزی اعطا می‌شود. در نشست BIO-Europe 2013 که در شهر وین اتریش برگزار ‌گردید اعلام شد که جایزه ۲۰۱۳ نانوپزشکی به شرکت اندومگنتیک اعطا شده است. آندریاس برازدیکیس می‌گوید این موفقیت برای ما بسیار جالب توجه است.
شرکت اندومگنتیک در کمبریج واقع شده و هدف از تاسیس آن این بوده که ایده‌ها و تحقیقات برازدیکیس و همکارانش در دانشگاه هوستون و کالج لندن به محصول تبدیل شده و روانه بازار شود. فناوری جدید این شرکت که جایزه به آن تعلق گرفته، SentiMag نام دارد که یک پیمایشگر کوچک است. این دستگاه که با استفاده از فناوری نانو و حسگرهای مغناطیسی پیشرفته کار می‌کند، قادر است تا غدد لنفاوی نگهبان را شناسایی کند. این غدد محل اصلی رشد سلول‌های سرطانی بوده که جراحان با این ابزار جدید به راحتی می‌توانند این محل‌ها را مورد بررسی قرار دهند. اریس مایز مدیر شرکت اندومگنتیک می‌گوید این جایزه می‌تواند در تجاری‌سازی این ابزار جدید به ما کمک کند. او می‌افزاید دریافت این جایزه مایه افتخار ما بوده و موجب جلب نظر شرکاء تجاری و سرمایه‌گذاران می‌شود.
این ابزار در حال حاضر در ۸ کشور اروپایی استفاده شده و این شرکت به دنبال جلب نظر و دریافت گواهینامه‌های لازم جهت توزیع در کشورهای دیگر از جمله ایالت متحده آمریکا است. سیستم SentiMagموجب می‌شود تا دیگر نیازی به استفاده از ایزوتوپ‌های رادیواکتیو نباشد. این شرکت قصد دارد فناوری جدید خود را در سمپوزیوم سرطان پستان سن آنتونیو ۲۰۱۳ که در تاریخ ۱۱ تا ۱۳ دسامبر برگزار می‌شود به نمایش بگذارد.