سرمایه‌گذاری ۱٫۵ میلیارد دلاری برای ایجاد دومین مرکز فناوری‌نانو در نیویورک

شش شرکت فناوری بزرگ جهانی با مشارکت یکدیگر، در مجموع ۱٫۵ میلیارد دلار برای ایجاد دومین مرکز اصلی فناوری‌نانو در ایالت نیویورک، با عنوان نانو یوتیکا (Nano Utica) سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

اندرو گومو، فرماندار ایالت نیویورک به تازگی اعلام کرده است که ۶ شرکت فناوری بزرگ جهانی با مشارکت یکدیگر، در مجموع ۱٫۵ میلیارد دلار برای ایجاد دومین مرکز اصلی فناوری‌نانو در ایالت نیویورک، با عنوان نانو یوتیکا (Nano Utica) سرمایه‌گذاری خواهند کرد. این همکاری بخش خصوص و دولتی با مدیریت دانشکده علم و مهندسی نانومقیاس SUNY (SUNY CNSE) و موسسه فناوری SUNY (SUNYIT)، باعث ایجاد ۱۰۰۰ شغل در حوزه فناوری‌های نوین در این ایالت خواهد شد.   
این کنسرسیوم که متشکل از شرکت‌های ANSI، SEMATECH، Atotech، IBM، Lam Research و Tokyo Electron است، مرکز «نانو یوتیکا» را ایجاد خواهند کرد.

به گفته فرماندار گومو، «تجهیزات نانو یوتیکا به عنوان یک اتاق تمییز و مرکز تحقیقات نانو توتیکا عمل  خواهد کرد و اعضای آن می‌توانند نیروی کار خود را در آن آموزش دهند».

پروژه مذکور که در اواخر سال ۲۰۱۴ به بهره‌برداری خواهد رسید، با داشتن اتاق‌های تمییز پیشرفته، آزمایشگاه‌ها، آموزش‌های عملی و تجهیزات آموزش نیروی کار، به محل استقرار شرکت‌های عمده تبدیل خواهد شد.

به گفته سناتور جوزف گریفو، «این همکاری بخش خصوصی و دولتی، گام مهمی به سوی پیشرفت آینده منطقه Mohawk Valley محسوب می‌شود. این همکاری باعث ایجاد مشاغل جدید شده و سرمایه‌گذاری‌های جدید بخش خصوصی، از عناصر اصلی اقتصاد محلی است».
 
پروژه نانو یوتیکا با ایجاد ۱۰۰۰ شغل جدید، نه تنها باعث بهبود وضعیت اقتصادی منطقه Mohawk Valley می‌شود، بلکه این پروژه با مشارکت SUNYIT به حفظ پیشگامی ایالت نیویورک در حوزه نوآوری فناوری‌نانو کمک می‌کند.