سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیون پوندی برای تجاری‌سازی نانودارو

شرکت میداتک (Midatech Ltd) فناوری دارویی جدید مبتنی بر نانوذرات طلا به‌دست آورده است. این شرکت اخیرا اعلام کرده است که شرکت خصوصی ایپون کپیتال حاضر به سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیون پوندی برای تجاری‌سازی این فناوری شده‌است.

شرکت میداتک (Midatech Ltd) یکی از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده نانودارو در جهان بوده که روی تولید داروهای قابل تجزیه در بدن با استفاده از نانوذرات طلا کار می‌کند. این شرکت اخیرا اعلام کرده که موفق به جذب ۱۰ میلیون پوند سرمایه‌گذاری شده‌است که این سرمایه توسط شرکت خصوصی ایپون کپیتال انجام شده‌است.
میداتک قرار است این سرمایه‌گذاری را به توسعه محصولات جدید خود اختصاص دهد، این شرکت قرار است برای درمان دیابت و سرطان محصولاتی را تجاری‌سازی کند. همچنین میداتک دارای فناوری داروی مبتنی بر نانوذرات طلا بوده که قصد دارد از این سرمایه‌گذاری برای یافتن کاربردهای جدید برای این فناوری استفاده کند، این فناوری می‌تواند برای بخش تصویربرداری و تشخیص طبی مورد استفاده قرار گیرد. علاوه‌بر این حوزه‌هایی نظیر الکترونیک و آرایشی بهداشتی نیز می‌توانند از این فناوری بهره‌مند شوند.
پیش از این دارویی برای درمان دیابت توسط شرکت همکار میداتک ساخته و تجاری‌سازی شده‌است. این دارو با همکاری میداسول تراپیوتیکز، یکی از شرکت‌های دارویی پیشرو، تولید شده‌است. این دارو از پپتیدهای شبیه گلوتاژن بوده که به نانوذرات طلا متصل است. این نانودارو می‌تواند برای درمان دیابت نوع ۲ استفاده شود. MidaForm™ insulin PharmFilm® نام تجاری این نانودارو بوده که در آن انسولین به نانوذرات طلا متصل است. فاز دوم تست بالینی این دارو در حال انجام بوده که نتایج آن تا نیمه‌ دوم سال ۲۰۱۴ منتشر می‌شود.
میداسول نیز اعلام کرده در حال همکاری با یک شرکت دارویی در آمریکا است تا کاربردهای داروی محصول فوق را مورد بررسی قرار دهند. جیم فیلیپ از مدیران میداتک می‌گوید: ایپون کپیتال یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذار جدید ما بوده که علاقمند به سرمایه‌گذاری در حوزه دارویی است. این سرمایه‌گذاری اخیر نشان داده است که ایپون کپیتال به فناوری نانوذرات طلای ما اعتماد زیادی دارد و از پتانسیل‌های کاربردی آن با خبر است. ما در حال حاضر به دنبال تجاری‌سازی این فناوری از طریق یافتن همکار و لیسانس کردن آن هستیم. این فناوری قابلیت استفاده در درمان دیابت و سرطان را دارا بوده و همچنین در بخش تصویربرداری و تشخیص طبی نیز می‌توان از آن استفاده کرد.