تولید نانوجوهر مغناطیسی برای چاپ اسناد مالی

شرکت نانوم نانوتکنولوژیا (Nanum Nanotecnologia) به سفارش شرکت اچ پی (HP) جوهرهای آبی حاوی نانوذرات آهن را تولید کرده است که می‌تواند برای چاپ اوراق مالی مورد استفاده قرار گیرد. این محلول غلیظ حاوی ذرات فرومغناطیس با درصد وزنی ۵۰درصد بوده که از پایداری بالایی برخوردار است.

شرکت نانوم نانوتکنولوژیا (Nanum Nanotecnologia) اخیرا اعلام کرده که موفق به ساخت جوهر پایه‌آبی شده‌است که برای چاپ الگوهای امنیتی بسیار مناسب است. این جوهر به سفارش شرکت اچ پی (HP) تولید شده‌است.
شرکت اچ پی، شرکت نانوم نانوتکنولوژیا را برای توسعه محصولات خود انتخاب کرده است تا با استفاده از نانومواد بتواند سطح کیفی محصولات خود را افزایش دهد. همکاری این دو شرکت نشان داده است که می‌توان با استفاده از فناوری‌نانو بر مشکلات فعلی موجود در صنعت غلبه کرد و محصولات بهتری را برای مشتریان فراهم نمود.
محصول جدیدی که نانوم نانوتکنولوژیا اخیرا تولید کرده یک محلول آبی بوده که حاوی مقادیر زیادی از ترکیبات آهن است. این ذرات آهن دارای ابعادی در حدود ۵۰ نانومتر هستند. این محلول غلیظ فرومغناطیس، می‌تواند در سیستم‌های جوهرافشان گرمایی برای چاپ اسناد مالی مورد استفاده قرار گیرد، مطالب چاپ شده با این سیستم تنها توسط فناوری MICR قابل خواندن است.
از آنجایی که ذرات مغناطیسی مورد استفاده در این جوهرها جامد بوده و در آب نامحلول‌ هستند؛ باید ابعاد آنها بسیار کوچک باشد تا کانال‌ها و منافذ کوچک چاپگر را مسدود نکند. از سوی دیگر غلظت این نانوذرات باید بالا باشد تا بتواند سیگنال‌های مغناطیسی خوبی ایجاد کند. این دقیقا کاری است که شرکت نانوم با خلاقیت توانسته آن را انجام دهد، به طوری که با استفاده از یک فرآیند ویژه که مالکیت آن در اختیار این شرکت است، محلولی غلیظ با ذرات نانومقیاس ایجاد کند. به این محلول ترکیبات شیمیایی مختلف افزوده می‌شود تا محلول آب حاوی ۵۰درصد نانوذرات ایجاد شده و از پایداری مطلوبی نیز برخوردار باشد.