افزایش ظرفیت تولید پوشش‌های نانوکامپوزیتی

شرکت آباکان (Abakan) به دلیل تقاضای بالای بازار برای نانوپوشش‌های فلزی، قصد دارد تجهیزات تولیدی خود را گسترش دهد. این شرکت اعلام کرد که فاز اول نصب تجهیزات جدید را به پایان رسانده است. فاز دوم نیز تا پایان سال ۲۰۱۳ به اتمام می‌رسد که با این کار ظرفیت تولید این شرکت به ۱۸ تن در سال خواهد رسید.

شرکت آباکان (Abakan) یکی از شرکت‌های تولیدکننده دستگاه‌های پوشش‌دهی است. این شرکت اعلام کرد که فاز اول برنامه راهبردی رشد و توسعه پوشش‌های نانوکامپوزیتی PComP را به پایان رسانده است. در این فاز، این شرکت موفق به نصب تجهیزات میکروکپسوله کردن شده‌است. فاز دوم این برنامه قرار است تا پایان سال ۲۰۱۳ به اتمام برسد که در طول آن تجهیزات تولید نانوذرات و همچنین چند کوره به سیستم تولید این شرکت اضافه خواهد شد؛ با این کار حجم تولید محصولات آباکان به ۱۸ تن در سال خواهد رسید. مقرر شده‌است تا فاز سوم و چهارم این برنامه توسعه‌ای طی یک سال آینده انجام شود که در این صورت حجم تولید به ۶۰ و ۱۸۰ تن در سال خواهد رسید.
رابرت میلر از مدیران این شرکت می‌گوید: پوشش‌های نانوکامپوزیتی PComP قابلیت‌های خود را در محافظت از قطعات اثبات کرده‌اند بنابراین استفاده از این پوشش‌ها کاملا مقرون به صرفه بوده و کارایی سیستم‌ها را بهبود می‌دهند. این نتایج موجب شده تا شرکت‌های نفتی نسبت به این تجهیزات علاقمند شده و مایل به جایگزینی پوشش‌های کروم با این نانوکامپوزیت باشند. در حال حاضر تمام محصولات در حال تولید ما به فروش رفته و نیاز بازار بیش از ظرفیت تولید ما است، بنابراین برای پاسخگویی به نیاز مشتریان، ما باید ظرفیت تولید خود را افزایش دهیم. راهبرد دراز مدت ما این است که بهره‌وری صنعت پوشش‌دهی فلزی را با استفاده از مواد نانوکامپوزیتی PComP بهبود دهیم. بنابراین باید تجهیزات مناسب و زیرساختی برای رسیدن به این هدف را فراهم کنیم. فازهای اول افزایش ظرفیت تولید توسط وامی به ملبغ ۱٫۲۲ میلیون دلاری انجام شده‌است.
درباره شرکت آباکان
آباکان یکی از شرکت‌های تولید کننده مواد نانوکامپوزیتی پیشرفته است که محصولات مختلفی برای صنایع پتروشیمی، معدن، هوا فضا، دفاعی، انرژی، زیرساختی وگاز و نفت تولید می‌کند. نانوپوشش‌های تولید شده توسط این شرکت دارای مقاومت به خوردگی بالا، مقاوم در برابر خستگی، طول عمر بالا، استحکام بالا و سبک هستند. آباکان از سوی نشریه وال استریت رتبه اول خلاقیت و همچنین جایزه‌های متعددی را از سازمان‌های مختلف دریافت کرده است. آباکان در حال حاضر شعب مختلفی در کشورهای آمریکا، کانادا دارد.