همکاری مشترک برای ساخت کارخانه تولید نانوپوشش

شرکت نفتی اس کی گلوبال کمیکال (SK Global Chemical) با عقد تفاهم‌نامه همکاری با تسلا نانوکوتینگ (Tesla NanoCoatings) قصد دارد تا در مدت چند سال آینده ۵۰ میلیون دلار روی این شرکت سرمایه‌گذاری کند. برای فاز اول یک میلیون دلار سرمایه‌گذاری انجام شده‌است و مقرر شد تا در نهایت یک کارخانه تولید نانوپوشش در اوهایو توسط تسلا نانوکوتینگ ساخته شود.

تسلا نانوکوتینگ (Tesla NanoCoatings) یکی از شرکت‌های تولیدکننده پوشش‌های محافظ ضدخوردگی است که برای ساخت محصولات خود از نانوساختارهای کربنی استفاده می‌کند. این شرکت اعلام کرده که موفق به جلب نظر شرکت اس کی گلوبال کمیکال (SK Global Chemical) برای همکاری راهبردی شده‌است. براساس تفاهم‌نامه همکاری میان دو شرکت، SK قرار است ۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری روی شرکت تسلا نانوکوتینگ انجام دهد و مقرر شده‌است تا بین ۵ تا ۷ سال آینده این سرمایه‌گذاری به ۵۰ میلیون دلار برسد.
تود هاوکینگز از مدیران شرکت تسلا می‌گوید: ما خوشحالیم که فرصت همکاری با شرکت SK برای ما فراهم شده‌است. این همکاری مشترک گام تازه‌ای در مسیر توسعه شرکت ما است. این سرمایه‌گذاری موجب رشد سریع شرکت ما در کوتاه‌مدت و بلندمدت خواهد شد.
اس کی گلوبال کمیکال یکی از شرکت‌های اقماری شرکت اس کی اینوویشن (SK Innovation) بوده و اولین شرکت فعال در حوزه پالایش نفت است. گروه صنعتی اس کی با داشتن ۵۰ سال سابقه بیش از ۱۰۰ شرکت اقماری با ۷۸۰۰۰ کارمند بوده که در سال ۲۰۱۲ بالغ بر ۱۴۸ میلیارد دلار درآمد داشته است.
آی‌بی کیم از مدیران شرکت اس کی گلوبار کمیکال می‌گوید: از نظر ما شرکت تسلا نانوکوتینگ یک فرصت سرمایه‌گذاری خوب است. این شرکت در کشور آمریکا بسیار موفق بوده و می‌تواند در حوزه نانوپوشش‌ها پیشرو باشد.
هاوکینگز می‌گوید: این همکاری مشترک در طول چند ماه گذشته به دقت برنامه‌ریزی شده بود به طوری که مدیران رده بالای هر دو شرکت، روی این همکاری مشترک تحقیق و بررسی کرده‌اند. طرفین فواید این همکاری در کوتاه و بلندمدت را پیش‌بینی کرده‌اند.
هاوکینگز در ادامه افزود: این همکاری برای ما بسیار مهم است، زیرا به اهمیت فناوری ما صحه می‌گذارد. هدف بلندمدت از این همکاری راهبردی آن است که یک کارخانه تراز اول برای تولید نانوپوشش‌ها در اوهایو ساخته شود. این پتانسیل وجود دارد که با سرمایه‌گذاری انجام شده درآمد شرکت ما ۱۰ برابر شود.
تسلا نانوکوتینگ در ابتدا روی بازار نفت و گاز متمرکز بود اما اخیرا به اقدام به بسط و گسترش دامنه فعالیت خود کرده است.