سرمایه‌گذاری یک میلیون یورویی روی تولید صنعتی گرافن

شرکت رپسول (Repsol) و مرکز توسعه فناوری صنعتی اسپانیا با عقد قرارداد همکاری مبلغ یک میلیون یورو روی فناوری تولید صنعتی گرافن در شرکت گرافنیا سرمایه‌گذاری کردند.

گرافنیا (Graphenea) یکی از پیشروان تولید گرافن در جهان است که محصولات خود را به بیش از ۴۰ کشور جهان صادر می‌کند. شرکت‌هایی نظیر نوکیا، فیلیپس و سیگما آلدریش از مشتریان معروف گرافن این شرکت هستند.
شرکت رپسول (Repsol) و مرکز توسعه فناوری صنعتی (the Centre for Industrial Technology Development) قرارداد همکاری با شرکت گرافنیا امضاء کردند که براساس آن این دو شرکت مبلغ یک میلیون یورو روی فناوری تولید گرافن در شرکت گرافنیا سرمایه‌گذاری خواهند کرد.
گرافنیا یک شرکت نوپا بوده که فناوری جدیدی را برای تولید گرافن با کیفیت بالا به‌دست آورده است. این شرکت در سال ۲۰۱۰ با حمایت چندین سرمایه‌گذار که با مرکز تحقیقات سیس نانوگونه (CIC nanoGUNE) همکاری دارند در شهر سن سباستین تاسیس شد.
این سرمایه‌گذاری مشترک بخشی از برنامه انرژی جدید موسوم به INNVIERTE است، بخشی از هدف این برنامه، افزایش حجم تولید گرافن است. با این سرمایه‌گذاری یک میلیون یورویی، شرکت گرافنیا می‌تواند برنامه صنعتی کردن تولید گرافن خود را تسریع کند.
سال گذشته گردش مالی در بازار جهانی گرافن به ۶٫۶ میلیون یورو رسید. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۸ گردش مالی گرافن از رقم ۷۳ میلیون یورو فراتر خواهد رفت.
رپسول یکی از شرکت‌های فعال در حوزه نفت و گاز بوده که با داشتن ۲۳هزار کارمند در بیش از ۳۰ کشور فعالیت دارد. رپسول در تمام طول زنجیره تولید تا توزیع نفت و گاز از استخراج گرفته تا تصفیه، انتقال و فروش فرآورده‌های نفت و گاز فعالیت می‌کند. هدف اصلی این شرکت در واحد انرژی‌های جدید آن است که بتواند فرصت‌های تازه‌ای در حوزه سوخت‌های زیستی و انرژی‌های تجدیدپذیر ایجاد کند. این شرکت از طریق سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر موفق به تاسیس شرکت‌های متعددی در حوزه فناوری‌های بالا شده‌است.
مرکز توسعه فناوری‌ صنعتی یک واحد کسب و کار عمومی بوده که به وزارت اقتصاد اسپانیا وابسته است. این مرکز به دنبال ترغیب متخصصان و دانشمندان به وارد شدن به بخش کسب و کار بوده تا از طریق دانش آنها راهکارهایی برای حل چالش‌های جهانی ایجاد شود.