نانوابزاری برای ارائه اطلاعات سه بعدی از لنزها

شرکت کنفووایس (confovis) ابزاری برای بازرسی لنزها ارائه کرده است. این ابزار قادر است در محدوده نانومتری لنزها را بازرسی کرده و اطلاعات سه بعدی از سطح ارائه می‌کند.

شرکت کنفووایس (confovis) یکی از شرکت‌های فعال در حوزه بازرسی سه بعدی از سطوح است که اخیرا دامنه فعالیت‌های خود را با ارائه سیستم اندازه‌گیری جدید برای صنعت اپتیک گسترش داده است. این سیستم جدید دارای یک واحد پیمایشگر بوده که بدون نیاز به تماس سطحی قادر به بررسی کیفی سطح است. این کار روی لنز‌های نوری انجام شده که در نتیجه آن می‌توان لنز‌ها را در محدوده نانومتری سطح بررسی کرد. با این دستگاه جدید می‌توان سطح را آزادانه حرکت داد و آن را بازرسی کرد. این ابزار جدید می‌تواند طول، عمق، ارتفاع و شعاع برجستگی‌های موجود در سطح لنزها را نشان داده و اطلاعات سه بعدی مفیدی درباره لنز ارائه دهد.
این دستگاه جدید به‌صورت ویژه جهت بازرسی کیفی صنعت اپتیک ساخته شده‌است. لنزها باید بدون خراش بوده و ذرات موجود در سطح آن باید با دقت بالا مورد بررسی قرار گیرد. ادغام این ابزار جدید با اجزاء میکروسکوپ نیکون، موجب ساخت دستگاهی می‌شود که قادر به بازرسی سطح بوده و اطلاعات سه بعدی مفیدی ارائه می‌کند. در کنار آنالیز سه بعدی، واحد پیمایشگر این ابزار می‌تواند نور را به سطح تابیده و یک تصویر سه بعدی کلاسیک ایجاد کند.
واحد پیمایشگر این ابزار دارای ۵ محور حرکتی بوده که با کمک آن می‌توان سطح مورد نظر را به جهت‌های مختلف چرخاند. علاوه‌بر این، چنین طراحی به کاربر اجازه می‌دهد لنزی که در جایی ثابت شده را بررسی کند؛ همچنین می‌توان لنز را در مقابل دستگاه حرکت داد و آن را بازرسی نمود. در واقع هر دو حالت در این ابزار قابل انجام است. بنابراین بدون این مشکل می‌توان هر نقطه از لنز را بررسی کرد.
شرکت کنفووایس (confovis) شرکتی است که در حوزه فناوری بالا فعال بوده که به‌صورت ویژه روی بازرسی سطوح نور متمرکز شده و از سال ۲۰۰۹ روی فناوری اندازه‌گیری کار می‌کند. این شرکت در کنار کیت‌های کنفوکال برای میکروسکوپ‌های رایج، سیستمی برای آنالیز سه بعدی سطوح نوری ارائه کرده است. از این ابزار می‌توان در صنایع مختلف نظیر خودروسازی و متالورژی استفاده کرد.