تولید انبوه و عرضه نانوذرات سرامیکی زیرکونیوم

شرکت اینونانو (Innovnano) موفق به عرضه نانوذرات سرامیکی حاوی زیرکونیا شده است. این محصول به دلیل ابعاد کوچک ذرات آن دارای خواص منحصر به فردی است. این شرکت با استفاده از روش پتنت شده‌ای که امتیاز استفاده از آن به صورت انحصاری در اختیار اینونانو است اقدام به تولید انبوه این نانوذرات کرده است.

شرکت اینونانو (Innovnano) یکی از تولیدکنندگان پودرهای سرامیکی با عملکرد بالا است. این شرکت اخیرا پودرهای سرامیک‌هایی زیرکونیا تولید کرده که با ۳ درصد وزنی یوتریم ( عنصری با علامت اختصاری Y با عدد اتمی ۳۹-مترجم) پایدار شده است. این نانوذرات سرامیکی (۳YSZ) دارای استحکام ساختاری بسیار بالایی هستند. ۳YSZ به دلیل ابعاد بسیار کوچک دارای ویژگی‌های منحصر به فردی بوده و همچنین از دانسیته بالا و یکنواختی قابل توجهی برخوردار است. این محصول برای استفاده در بخش‌هایی نظیر دریچه‌ها و تجهیزات تحت فشار بسیار ایده‌آل بوده که دلیل این امر مقاوت ساختاری و اصطکاکی این محصول است به طوری که می‌تواند فشار و اصطکاک حاصل از حرکت دو قطعه لغزان روی هم را کنترل کند. با این کار عمر و عملکرد قطعات درگیر افزایش می‌یابد.
نانوذرات تولید شده توسط این شرکت عایق الکتریکی و گرمایی بوده که از طریق روش پتنت شده توسط این شرکت موسوم به EDS تولید می‌شود. یکی از مهمترین ویژگی‌های این محصول آن است که در برابر شکنندگی مقاوم است دلیل این امر یکنواخت بودن ابعاد ذرات است که در نهایت موجب ثابت ماندن ضریب گسترش گرمایی می‌شود با تثبیت این ضریب، خطر وارد شدن فشار گرمایی به حداقل می‌رسد. از آنجایی که ضریب گسترش گرمایی در این ماده سرامیکی مشابه فولاد است بنابراین می‌توان از این ماده به جای فولاد استفاده کرد این در حالی است که برخلاف فولاد این نانوذرات نسبت به خوردگی مقاوم هستند.
شرکت اینونانو آمادگی دارد تا این محصول را مطابق نیاز مشتریان آماده کند برای مثال در صورت نیاز مشتری این محصول می‌تواند به صورت گرانول یا دوغاب آماده و تحویل مشتری شود. جائو کالادو از مدیران این شرکت می‌گوید برای ما بسیار مهم است که بتوانیم به نیاز صنعت سرامیک پاسخ دهیم، به همین دلیل ما محصول خود را در حالت‌های مختلف عرضه می‌کنیم.
محصول نانوذرات سرامیکی که ما تولید می‌کنیم نسبت به نمونه‌های میکروذره‌ای مشابه از فعالیت شیمیایی بالاتری برخوردار است بنابراین می‌توان محصولات سرامیکی را در دمای پایین‌تری تولید کرد با این کار مصرف انرژی به حداقل می‌رسد.