برگزاری بیست و پنجمین کنفرانس بین‌المللی الماس و مواد کربنی

بیست و پنجمین کنفرانس بین‌المللی الماس و مواد کربنی در تاریخ ۷-۱۱ سپتامبر ۲۰۱۴ (۱۶-۲۰ شهریور ۱۳۹۳) در مادرید اسپانیا برگزار می‌شود. این کنفرانس به موضوعات مربوط به مواد کربنی می‌پردازد.

نیاز روز افزون به انرژی و همچنین چالش‌های موجود در بخش سلامت و محیط زیست موجب شده تا توجه بیشتری به استفاده از مواد کربنی صورت گیرد. آلوتروپ‌های کربنی دارای پتانسیل بالایی در صنعت بوده و می‌تواند نقش کلیدی در کاهش هزینه و افزایش کارایی محصولات و فرآیندهای مختلف داشته باشد. به همین دلیل است که اتحادیه اروپا سرمایه‌گذاری یک میلیارد یورویی روی گرافن انجام داده است، این بودجه در قالب یک برنامه توسعه فناوری به مدت ۱۰ سال صرف تحقیقات در بخش گرافن می‌شود.
در این کنفرانس آخرین یافته‌های تحقیقاتی در بخش مطالعات بنیادین و کاربردی مواد کربنی و الماس مطرح می‌شود، همچنین کاربرد ترکیبات کربنی در حوزه‌هایی نظیر نانوالکترونیک، محاسبات کوانتومی، الکتروشیمی و زیست‌فناوری ارائه می‌شود.
موضوعات مورد نظر در این کنفرانس به قرار ذیل است:
• رشد الماس به روش CVD، تولید و تعیین مشخصات نانوبلورهای الماس
• استفاده از اثرات کوانتومی در محاسبات کوانتومی، مغناطیس‌سنجی و بلورشناسی مبتنی بر نقص‌های منفرد
• آخرین دستاوردها و کاربردهای آلوتروپ‌های کربنی در بخش حسگری زیستی و محیط زیست
• تولید اتصالات pn برای استفاده در UV-LEDها و ادوات تولید‌کننده انرژی با استفاده از الماس
• استفاده از نانولوله‌های کربنی در الکترونیک، ابرخازن‌ها و باتری‌ها
• کاربرد نانوالماس در دارورسانی
• استفاده از گرافن در نمایشگرها، الکترونیک RF، ابرخازن‌ها، باتری‌ها، حسگر الکتروشیمیایی و بیوشیمیایی و همچنین استفاده از گرفن به جای فلزات در ادوات الکترونیکی
شرکت کنندگان در این کنفرانس می‌توانند به آخرین یافته‌های علمی در بخش مواد کربنی دسترسی داشته باشند. همچنین این کنفرانس فرصت مناسبی برای آشنایی با پژوهشگران و متخصصان حوزه مواد کربنی است. محققان با ارائه یافته‌های خود در این کنفرانس فرصت معرفی نتایج پژوهش‌های خود را یک جامعه تخصصی خواهند داشت.
آخرین فرصت برای ارسال چکیده مقالات ۲۰ مارس ۲۰۱۴ (۴ فروردین ۱۳۹۳) و برای ثبت نام نویسندگان در کنفرانس ۳۰ ژوئن ۲۰۱۴ (۹ خرداد ۱۳۹۳) است. این کنفرانس در هتل ملیا کاستیلا (Meliá Castilla) شهر مادرید اسپانیا برگزار خواهد شد.
برای کسب اطلاعات بیشتر به این آدرس مراجعه نمائید.