فروش نقاط کوانتومی به تولیدکنندگان ادوات الکترونیکی

شرکت کوانتوم متریالز (Quantum Materials) فروش نقاط کوانتومی چهارپایه خود را به تولیدکنندگان ادوات الکترونیکی در آسیا آغاز کرده است. این نقاط کوانتومی می‌تواند عملکرد نمایشگرها را بهبود داده و هزینه تولید آنها را کاهش دهد.

شرکت کوانتوم متریالز (Quantum Materials) اخیرا اعلام کرده که محموله‌ای حاوی نقاط کوانتومی چهارپایه برای یکی از تولید کنندگان ادوات الکترونیکی در آسیا ارسال کرده است. مواد کوانتومی چهارپایه این شرکت با توجه به نیاز مشتری طراحی و تولید شده است. نقاط کوانتومی چهارپایه نوعی از نانوساختارهای پیشرفته بوده که می‌تواند عملکرد و کارایی کامپیوترها، تلویزیون‌ها و تلفن‌های هوشمند را بهبود دهد. نقاط کوانتومی چهارپایه با استفاده از پتنتی که توسط این شرکت به ثبت رسیده تولید می‌شود در این فرآیند محصولی یکنواخت و کم عرض از نقاط کوانتومی تولید شده که دارای درخشش بالا و تفکیک رنگ بسیار مناسب است.

تولید کنندگان به دنبال چاپ این نقاط کوانتومی روی فیلم‌ها نمایشگر بلور مایع (LCD) هستند تا روشنایی تصویر را افزایش داده و به وضوح رنگ در تصاویر بی‌افزایند با این کار نسل جدیدی از نمایشگرها متولد می‌شوند. مزیت نمایشگرهای QD-LED در ارزان بودن، شفاف و نورانی‌تر بودن و همچنین باریک‌تر بودن نسبت به فناوری‌های مشابه است. در نتیجه با این فناوری جدید می‌توان سطوح بسیار بالایی از کنتراست را ایجاد کرد به طوری که سطح رنگ مشکی بسیار عمیق شده در حالی که رنگ‌های  روشن تقویت می‌شوند این کار بدون کمترین تار شدن تصویر یا تغییر در میدان دید بیننده اتفاق می‌افتد.

استفان اسکوایز از مدیران این شرکت می‌گوید نقاط کوانتومی چهارپایه می‌توانند هزینه تولید نمایشگرها را کاهش دهند که دلیل این امر افزایش قدرت تابش آنها و کاهش مقدار تجمع و به‌هم چسبیدن نقاط کوانتومی است. با مقدار بسیاری کمی از نقاط کوانتومی می‌توان عملکرد نمایشگرها را بهبود داد. ما معتقدیم با توجه به امکان تولید انبوه این نقاط کوانتومی و فناوری تولیدی که ما به آن دست یافتیم می‌توان از کاهش هزینه تولید این نقاط کوانتومی چهارپایه مطمئن بود.

دیوید دودرِر، قائم مقام بخش تحقیق و توسعه این شرکت اخیرا مقاله‌ای در نشریه iSP تحت عنوان Quantum Dots: The Future of Displays به چاپ رسانده است که توضیحاتی پیرامون امکان کاهش هزینه تولید این ماده ارائه کرده است.
پیش بینی‌ها نشان می‌دهد بازار نمایشگرهای نقاط کوانتومی تا سال ۲۰۱۹ به رقم ۶٫۴ میلیارد دلار می‌رسد. تولیدکنندگان این عرصه باید بتوانند محصولات خود را با این فناوری ادغام کنند در غیراین صورت سهم بزرگی از بازار را از دست می‌دهند.