شش آزمون‌ آزمایشی مسابقه ملی فناوری نانو برگزار می‌شود

ستاد نانو در راستای افزایش سطح آمادگی داوطلبان چهارمین مسابقه ملی فناوری نانو، شش آزمون آزمایشی را از طریق پایگاه اینترنتی آموزش فناوری نانو در اسفند ماه ۹۲، و فروردین و اردیبهشت‌ ماه ۹۳ ،‏ برگزار خواهد کرد.

در راستای افزایش سطح آمادگی داوطلبان چهارمین مسابقه ملی فناوری نانو، شش آزمون آزمایشی در اسفند ماه ۹۲، و فروردین و اردیبهشت‌ ماه ۹۳،‏ به‌صورت مجازی و از طریق پایگاه اینترنتی آموزش نانو برگزار خواهد شد.

از جمله اهداف برگزاری این آزمون‌های آزمایشی غیرحضوری که ویژه داوطلبان چهارمین مسابقه ملی فناوری نانو برگزار خواهد شد، می‌توان به فراهم کردن امکان شرکت همه افراد از سراسر کشور در آزمون، سنجش آمادگی توسط خود داوطلبان برای شرکت در مسابقه ملی فناوری نانو و قرارگیری در فضای شبیه سازی شده آزمون مسابقه اشاره نمود. شایان ذکر است نتایج این آزمون هیچ‌گونه تاثیری بر نتایج چهارمین مسابقه ملی فناوری نانو نخواهد داشت.

این آزمون‌ها به دو دسته آزمون مرحله‌ای و آزمون جامع تقسیم می‌شوند؛ آزمون‌های مرحله‌ای حاوی بخشی از سرفصل‌های مسابقه است و آزمون‌های جامع مرور همه مباحث و سرفصل‌های مسابقه بر اساس محتوای سایت آموزش است.

زمان و محتوای هر آزمون آزمایشی در جدول زیر آورده شده است:

ردیف
عنوان آزمون روز و تاریخ سرفصل آزمون (موضوع آزمون)
۱ اولین آزمون مرحله‌ای چهارمین مسابقه ملی ۱- ۳ اسفند ۹۲ مفاهیم پایه و نانوساختارها
۲ دومین آزمون مرحله‌ای چهارمین مسابقه ملی ۱۰-۸ اسفند ۹۲ روش‌های سنتز و شناسایی نانوساختارها
۳ سومین آزمون مرحله‌ای چهارمین مسابقه ملی ۲۴-۲۲ اسفند ۹۲ کاربردهای فناوری نانو و تجاری سازی
۴ اولین آزمون جامع چهارمین مسابقه ملی ۲۳-۲۱ فروردین ۹۳ مرور همه مباحث
۵ دومین آزمون جامع چهارمین مسابقه ملی ۳۰-۲۸ فروردین ۹۳ مرور همه مباحث
۶ سومین آزمون جامع چهارمین مسابقه ملی ۷ روز قبل از چهارمین مسابقه ملی فناوری نانو مرور همه مباحث

گفتنی است سوالات هر آزمون‌ آزمایشی «آمادگی چهارمین مسابقه ملی فناوری نانو» از ساعت ۱۲ ظهر روز برگزاری آزمون به مدت ۴۸ ساعت، بر روی پایگاه اینترنتی آموزش فناوری نانو، در دسترس خواهد بود و هر داوطلب می‌تواند دو مرتبه (حداقل با فاصله زمانی ۲۴ ساعت) در آزمون شرکت کند.

دانشجویان می‌توانند با استفاده از شناسه کاربری و رمز عبور خود، در تاریخ‌های مقرر به بخش برگزاری آزمون پایگاه اینترنتی آموزش مراجعه و در آزمون شرکت کنند.

شرکت‌کنندگان در آزمون‌های آمادگی مسابقه ملی فناوری نانو می‌توانند در طول مدت برگزاری آزمون‌ها، می‌توانند در صورت بروز مشکل با ایمیل edu@nano.ir مکاتبه و با با شماره ۰۹۱۰۴۷۱۲۰۳۶ تماس حاصل نمایند. لازم بذکر است کارنامه شرکت‌کنندگان در آزمون‌های آزمایشی، چند ساعت پس از پایان زمان آزمون از طریق پایگاه اینترنتی آموزش نانو قابل مشاهده خواهد بود.

گفتنی است بر اساس آیین‌نامه ارزیابی نهادهای ترویجی، حضور داوطلبان ثبت‌نام شده در مسابقه ملی نانو توسط هر نهاد در آزمون‌های آزمایشی، بر امتیازدهی عملکرد آن نهاد، تأثیرگذار خواهد بود.