رونمایی از کاشی و بلوک سقفی تقویت شده با نانوپوشش عایق

Nansulate نام نانوپوشش عایق حرارتی است که توسط شرکت نانوتک اینداستریال تولید شده‌است. این شرکت با اعمال این نانوپوشش روی کاشی‌ها و بلوک‌های ساختمانی موفق به ارائه محصولی جدید شده‌است. کاشی‌ها و بلوک‌های سقفی که با همکاری مشترک نانوتک اینداستریال و یک تولیدکننده کاشی و بلوک ساختمانی تولید شده نسبت به باکتری، قارچ و پرتو فرابنفش مقاوم بوده و عایق حرارتی نیز است.

شرکت نانوتک اینداستریال (Industrial Nanotech) یکی از شرکت‌های فعال در حوزه عایق‌های ساختمانی و صنعتی مبتنی بر فناوری‌نانو است. این شرکت اخیرا اعلام کرده که موفق به ساخت نسل جدیدی از بلوک‌های سقفی برای استفاده در شیروانی خانه‌ها شده‌است. این محصول جدید علاوه‌بر ضدباکتری و ضدقارچ بودن، عایق حرارتی بوده و همچنین در برابر پرتوهای ماورا بنفش خورشید مقاوم است. دلیل این ویژگی‌ها، استفاده از نانوپوششی موسوم به Nansulate است. این نانوپوشش در طول فرآیند تولید بلوک به آن افزوده می‌شود؛ این کار با هزینه کم و کارایی بالا انجام شده‌است و به همین دلیل صرفه اقتصادی دارد. این بلوک ساختمانی در اداره ثبت پتنت آمریکا به ثبت رسیده و مالکیت آن در اختیار شرکت نانوتک اینداستریال است. این شرکت در حال ثبت این محصول در مناطق دیگر جهان نیز است. براساس اطلاعات منتشر شده، این محصول جدید از اوایل سال ۲۰۱۴ به بازار عرضه خواهد شد.
استوارت بورچیلی از مدیران شرکت نانوتک اینداستریال می‌گوید: ما با یکی از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده کاشی‌ها و بلوک‌های ساختمانی همکاری کرده تا بتوانیم محصول جدیدی را به بازار عرضه کنیم، محصولی که بتواند تاثیر به‌سزایی در بازار داشته باشد. این محصول می‌تواند صرفه‌جویی در مصرف انرژی را در پی داشته باشد. یکی از دغدغه‌های موجود در بخش ساختمان، رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها در سقف است که این محصول از رشد این عناصر ناخواسته جلوگیری می‌کند. در حال حاضر تابش نور خورشید به دلیل وجود پرتوهای مخرب فرابنفش موجب رنگ‌پریدگی مصالح ساختمانی می‌شود اما این محصول می‌تواند جذابیت خود را حفظ کند، بدون این که از مواد خطرناک و سمی در ساخت آن استفاده شود. ما یک محصول عالی برای مصرف‌کنندگان ساخته‌ایم.
برپایه‌ گزارش‌های منتشر شده، پیش بینی می‌شود در سال ۲۰۱۵ بالغ بر ۱۴ میلیارد فوت مربع و در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۱۶ میلیارد فوت مربع بلوک‌های سقفی در آمریکا تولید خواهد شد.