راهنمای فناوری‌نانو در کشور انگلیس

شبکه انتقال دانش فناوری‌نانوی انگلیس (NanoKTN) به تازگی آخرین نسخه راهنمای فناوری‌نانوی این کشور را منتشرکرده است.

شبکه انتقال دانش فناوری‌نانوی انگلیس (NanoKTN) به تازگی آخرین نسخه راهنمای فناوری‌نانوی این کشور را منتشرکرده است. نسخه چهارم این کتاب راهنما، بیش از ۴۵۰ سازمان فعال در حوزه میکرو و فناوری‌نانو و زنجیره‌های عرضه مربوطه را در کشور انگلیس پوشش داده است.

راهنمای فناوری‌نانوی NanoKTN، شامل اطلاعاتی در زمینه تسهیلات و خدمات تحقیق و توسعه کشور انگلیس بوده و همچنین این پتانسیل را برای استفاده کنندگان در بر دارد تا همکاران ممکن با تخصص و فناوری خاص را شناسایی نمایند.

این راهنما برای ارتقا و بهبود تخصص کسب و کارهای انگلیسی برای مخاطبین ملی و بین‌المللی مورد استفاده قرار گرفته و رقبا را نسبت به تخصص‌ها و قوت‌های موجود این کشور در عرصه میکرو و فناوری‌نانو آگاه می‌کند.

به گفته دکتر آلک ریدر، رییس NanoKTN، «وظیفه NanoKTN ارتقای کسب و کارهای فناوری‌نانوی انگلیس در سطح ملی و بین‌المللی بوده و به دنبال مطلع کردن رقبا، همکاران و سرمایه‌گذاران از پتانسیل‌های این کشور در حوزه میکرو فناوری‌نانو است».

راهنمای NanoKTN با در برداشتن فعالیت‌های محوری، شامل بخش‌هایی است که موضوعات ذیل را پوشش می‌دهد:
سلامت و علوم زیستی؛ سخت‌افزار و فناوری اطلاعات و ارتباطات؛ کاربردهای مهندسی؛ محصولات مصرفی، شیمیایی و مترولوژی؛ تجهیزات و استانداردها.

همچنین این راهنما شامل بخش‌هایی است که مسائل ایمنی، سلامت و زیست محیطی و سازمان‌های فعال در زمینه تامین منابع مالی، مشاوره‌ها و روابط تجاری را پوشش داده است.